С два нови таблета - Kindle Fire HDX, които се предлагат във версия със 7- и 8.9-инчов дисплей, американският онлайн търговец Amazon продължава марша си на пазара на таблети. Новите устройства са значително подобрени спрямо предшествениците си както в хардуерно, така и в софтуерно отношение.
По-малкият по размери модел разполага с екран с резолюция 1920х1200 и 323ppi. По-големият таблет има дисплей с разделителна способност 2560х1600 и 339 ppi. Това е значително повече от предишните модели и дори от основния конкурент Apple iPad 3.
Джаджите използват също така нова технология за динамичен контраст на изображението, като автоматично променят настройките според равнището на околната светлина. Устройствата са по-тънки и леки спрямо предшествениците си, като 8.9-инчовият модел разполага с две вградени камери. Тази на задния панел е 8 мегапиксела и може да заснема Full HD видео, като разполага с LED светкавица и електронна стабилизация на изображението. Двата таблета използват процесора Qualcomm Snapgradon 800 с четири ядра и тактова честота от 2.2 GHz.
Американският концерн разчита на 8.9-инчовия Kindle Fire HDX като основен модел в гамата – логично той ще разполага с по-голяма батерия, която би трябвало да издържа около 11 часа с едно зареждане.
Засега обаче джаджите ще се предлагат само на американския пазар. За седеминчовата версия на Kindle Fire HDX ще се искат 229 долара, като доставките ще започнат от 18-ти октомври, а по-големият модел ще се продава срещу 379 долара. И двете устройства ще имат също така модификация с вградена поддръжка на LTE, като тя ще струва със сто долара повече.
Освен редица софтуерни подобрения базираната на Android операционна система Fire OS 3.0 ще разполага по всяко време благодарение на новата функция Mayday и с директна връзка с центъра за поддръжка на Amazon. Ако потребителят срещне проблем с употребата на устройството, по желание Mayday стартира видео, в което сътрудник на Amazon в няколко секунди предлага своята помощ.
Според изчисленията на анализаторската компания IDC със своята поредица Kindle Amazon държи пазарен дял от 3,7 на сто, а самата компания не назовава такива данни. Apple от три години насам – от старта на първия си iPad, е водещ производител с пазарен дял от около 40%, а таблети с операционната система Android завладяват все по-голям дял от пазара.