fallback

Ресторантите в САЩ преоткриха таблетите

Редица обекти започнаха да печелят повече, като карат клиентите си да поръчват с джаджите

13:38 | 18.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор

От половин година веригата ресторанти Chili's Grill & Bar изпробва едно нововъведение - по масите на заведенията има таблети, с които клиентите могат да поръчват напитки и десерти или да плащат сметката си без да махат на сервитьорите, пише Businessweek. За момента резултатите са толкова добри, че компанията планира до средата на 2014 г. да въведе системата във всичките си 1266 ресторанта в САЩ.

Не става въпрос за опит сервитьорите да бъдат заменени от машини, за да се съкратят разходите за заплати. Не става въпрос и единствено за опит у клиентите да се създаде усещане за нещо иновативно и модерно. Истинската причина е, че благодарение на системата сметките, които плащат посетителите, нарастват сериозно.

Таблетите са произведени от компания от Dallas, наречена Ziosk и могат да бъдат видени и в някои от ресторантите на Applebee и Uno Chicago Grill. 

Според изследвания на производителя, въпреки че ползват услугите на сервитьорите по-малко, клиентите, които използват таблетите, като цяло оставят с 15% по-голям бакшиш. В Chili's например по подразбиране размерът на бакшиша в таблета е 20%. Клиентите имат опция да платят повече или по-малко, но малцина от тях го правят.

Друго предимство е, че с елиминирането на времето за чакане, докато им донесат менюто, клиентите са по-склонни да правят импулсивни поръчки в началото на храненето си - особено докато на монитора се въртят снимки на апетитни предястия. Според Ziosk таблетите са увеличили продажбите на предястия с 20% в ресторантите, които ги предлагат.

Таблетите са постоянно изкушение за клиентите. Докато все още консумират основното си ястие, пред тях се показват изображения на изкусителни десерти. В резултат на това според Ziosk продажбите на десерти в местата, използващи таблети, са се увеличили средно с около 30%.

Таблетите имат и опция за неограничени игри срещу 0,99 долара, като тези приходи се поделят между ресторантите и Ziosk. Около 1 от всеки 10 маси плаща за игри по време на храненето, което осигурява допълнителен източник на приходи.

В същото време, въпреки че консумират повече, клиентите си тръгват по-бързо. Според Ziosk системата съкращава престоят на посетителите в ресторантите с до 5 минути, тъй като не има се налага да чакат за сметката или рестото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:33 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още