Samsung Electronics Co. обяви цената на своя "умен часовник" Galaxy Gear, предаде Bloomberg. Устройството ще струва 299 долара и ще може да служи като телефон, за сърфиране в интернет и за правене на снимки.
Часовникът има 1,63-инчов екран и 1,9-мегапискелова камера и ще бъде пуснат в продажба на 25 септември. Може да се синхронизира с таблети и смарт телефони чрез софтуера на Google Android.
Samsung показа Galaxy Gear на 4 септември по време на най-голямото изложение на потребителска електроника в Европа IFA. Компанията се надява устройството да ѝ помогне да спечели дял от пазара на технологии, които могат да се носят по тялото, на фона на забавянето на ръста на продажбите на смартфони. Първите компании, успели да пуснат в продажба този тип устройства, биха могли да обвържат клиентите с платформата си и да засилят продажбите. От изследователската фирма Strategy Analytics очакват до края на тази година да бъдат доставени 500 000 бр. Galaxy Gear.
С Galaxy Gear Samsung открива нов фронт при мобилните устройства. Новият клас устройства се обозначава като „обличаеми устройства“ („wearable devices"). Пионери обаче не са самите корейци, а Sony, който представи още през юни свой собствен умен часовник, базиращ се също на операционната системата на Google Android и свързващ се безкабелно с Android смартфони.
Предвид препятствията за пазарния успех на Galaxy Gear Samsung бе доста предпазлив при оценката как устройството ще се появи и как ще се продава на пазарите. Първо, Samsung вижда устройството като „нишов продукт“, който е насочен към млади, технически грамотни пионери. От компанията предполагат, че за всеки 10 продадени Galaxy Note 3 ще бъдат продадени по 2 Galaxy Gear. Но мениджърите подчертават, че това не е официална оценка за продажбите и не трябва да се счита за официална корпоративна цел. Някои пазарни наблюдатели реагират сдържано на Galaxy Gear. Нейл Маустън, управляващ директор на Strategy Analytics предвижда, че производителите на тези джаджи са все още в експериментална фаза. „Те се опитаха да "разберат какво наистина искат потребителите и предприятията". Gear тежи 74 грама и се предлага в шест цвята, включително оранжев, златист и лимонено зелен. Екранът му е ултратънък и използва органични светоизлъчващи диоди (OLED). Продажбите ще започнат първоначално в 140 държави, като дебютът в САЩ и Япония ще е през октомври.
През февруари анонимни източници разкриха, че базираната в САЩ Apple също работи по устройство, подобно на часовник. Фирмата вече е подала молба в Япония да ѝ бъде запазено името "iWatch". Sony вече има своя Smartwatch, който може да се синхронизира с телефони, работещи под операционната система Android. Очаква се през този месец в магазините да бъде пуснат и Smartwatch 2.
Първите поколения на тези джаджи през тази година на Samsung и други производители ще се продават първоначално доста скромно, очаква Маустън. За 2013 г. той очаква да бъдат продадени 1,2 млн. джаджи, за 2014 г. се очакват 7 млн. броя.