fallback

Apple тества iPhone с по-голям екран?

Концернът вече изпита изпита успешно бизнес стратегията с различните версии MP4 плейъри iPod

15:09 | 06.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен гигант Apple се ориентира очевидно по-добре от конкуренцията и планира да предложи разширено портфилио с iPhone със значително по-големи екрани, предават добре информирани кръгове. По този начин в бъдеще може да има iPhone с размери на екрана от 4,8 до 6 инча (около 12,2 до 15,2 см).

iPhone 5, който излезе на пазара миналата година, има екран с диагонал 4 инча (около 10,2 см).

Apple е известна с това, че често тества различни устройства и конфигурации, които невинаги задължително водят до нова продуктова стратегия. Източник, запознат с вътрешните обсъждания в групата, обаче твърди, че в този случай Apple има сериозни амбиции. Доставчици на части потвърждават, че звеното за потребителска електроника е започнало през последните месеци да тества по-големи екрани за iPhone, особено с размер от 4,8-инча.

Ако Apple наистина работи над iPhone с по-големи екрани, това би подсказало промяна на стратегията в бизнеса ѝ със смартфони. Компанията е под голям натиск от страна на конкуренцията в лицето на Samsung Electronics и трябва да намери нови двигатели на растежа си. Корейският производител на смартфони доминира на пазара на смартфони и сега предлага широка гама от устройства на различни цени и в различни размери. В сряда Samsung показа най-новото си устройство Galaxy Note 3 с 5,7-инчов екран (около 14,5 cm). С такъв екран телефонът е по-скоро хибрид между смартфон и таблет.

Самата Apple ще представи следващия вторник два нови модела: нов телефони от по-високия ценови сегмент и по-евтина версия. Въпреки това, добре информирани източници твърдят, че е малко вероятно размерите на екраните на тези две нови устройства да са променени. Говорител на Apple отказва коментар по темата пред WSJ.

Стратегията за предлагане на iPhone в различни размери отговаря на бизнес курса, който Apple вече изпита успешно с MP4 плейърите си iPod. Когато ръстът на продажбите на някога новаторския iPod утихна, Apple започна да предлага устройството в различни размери. С разширяване на обхвата на iPhone Apple може да се конкурира по-добре извън Съединените щати със своя съперник Samsung.

Отвъдморските конкуренти като Samsung и Lenovo все още растат силно. Самият главен изпълнителен директор на Apple Тим Кук заяви през април, че групата вижда в Китай значителни възможности за растеж, заради потенциално новите клиенти за смартфони. С увеличаващите се продажби в Китай Apple може да забави и тенденцията на застой на продажбите и свиване на печалбата.

Samsung и други производители вече пуснаха редица устройства с различен размер и по-скъпи продукти на пазара. С това те достигат до по-широка клиентска база, особено в Индия и Китай. Докато Apple за първи път в историята си ще представи два нови модела iPhone едновременно, Samsung вече представи повече от половин дузина нови смартфони само от началото на тази година.

Apple, съвсем разбираемо, не се изказва ласкаво за мобилната операционна система на конкурента си Google и пусна няколко различни ПР кампании срещу Android, с който работят повечето смартфони на Samsung. През март, малко преди Samsung да покаже най-новата версия на Galaxy в Ню Йорк, главният маркетинг директор на Apple Фил Шилър заяви, че хардуерът и услугите на телефоните с Android не си пасват гладко. В допълнение Apple се опита да се защити с патентни дела в целия свят срещу Samsung и други конкуренти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:54 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още