fallback

Apple продължава да губи пазарен дял в Китай

Потребителите вече са по-ценово ориентирани и не биха се отказали от обяда си, за да си купят iPad, смята анализатор

13:57 | 22.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Делът на американския технологичен концерн Apple на пазара на таблети в Китай пада през второто тримесечие до 28%. Година по-рано iPad все още държеше дял от 49 на сто, предава Bloomberg, позовавайки се данни на пазарните анализатори от IDC. На второ място е Samsung с дял от 11 на сто.

Според анализатора на IDC Дики Чан китайските потребители все по-често избират по-евтини таблети, работещи под мобилната операционна система на Google Android. Това направи възможен и възходът на местните доставчици като Lenovo, Ramos и Teclast. Половината от таблетите, продавани в Китай, се произвеждат от компании с пазарен дял от един процент или по-малко. 

„Apple загуби през последните шест месеца блясъка си в Китай и вече не присъства задължително във всяка категория", посочи Шон Рейн, управляващ директор на базираната в Шанхай Group China Market Research. „Потребителите вече са по-ценово ориентирани. Преди това те биха се отказали от обяда си, за да си купят iPad“.

На трето място в статистиката се появява Lenovo с дял от 8% (минус един процентен пункт), следван от двата тайвански производители Acer и Asus. Според Чан и двете компании в периода април-юни държат пазарен дял от един процент. Други производители в челната десетка с дял от 1% са Microsoft, Huawei и ZTE.

Въпреки спада в пазарния дял Apple увеличава през второто тримесечие продажбите си с 28 процента до 1,48 млн. единици. Samsung обаче увеличава четворно своите продажби до 571 000 таблета. Продажбите на Lenovo се удвояват до 413 000 единици.

Въпреки тези проблеми главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук продължава да залага на Китай. В конферентен разговор с анализаторите при представянето на последните тримесечни резултати той заяви, че азиатската страна все още представлява "огромна възможност" за компанията.

Спадът в продажбите в региона на Китай Кук оправда с по-слабата икономика. Делът на продажбите на iPad - действителният продажен дял на доставените пратки, се е увеличил с 37% в континенталната част на Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:14 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още