fallback

Acer изненада с тримесечна загуба заради ръст на разходите

Компанията губи дял на световния пазар на персонални компютри заради ориентацията си към потребителския, вместо към по-стабилния бизнес сегмент

14:43 | 07.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Тайванският производител на персонални компютри Acer Inc. обяви изненадваща загуба за второто тримесечие на годишна база, тъй като е харчил повече за индустриален дизайн въпреки спада на продажбите заради намаляващото търсене за лаптопи в световен мащаб, съобщи MarketWatch.

Нетната загуба за периода април-юни е достигнала 343 млн. тайвански долара (11,4 млн. щатски долара) при печалба от 56 млн. тайвански долара през второто тримесечие на 2012 г. Средната прогноза на анализатори, анкетирани от Thomson ONE Analytics, бе за нетна печалба от 206,07 млн. тайвански долара. На фона на спада на приходите Acer е изразходвала повече средства за маркетинг и развойна дейност.

„Оперативната загуба се дължи основно на нарастващите разходи за инвестиции в подобряването на възможностите за индустриален дизайн и на намаляващия брутен марж вследствие на увеличаването на цените на DRAM-паметите“, се посочва в изявление на компанията.

Консолидираните приходи през през второто тримесечие са намалели до 89,38 млрд. тайвански долара от 110,5 млрд. тайвански долара през същия период на миналата година.

Оперативният марж е паднал до -0,7% при 0,03% през първото тримесечие и 0,4% през периода април-юни 2012 г.

„Acer се мъчи заради продуктовата си комбинация“, заяви анализаторът във Fubon Financial Артър Ляо. „Трябва да продадете много евтини таблети, за да компенсирате спада в приходите от намаляващото търсене на персонални компютри“, обоснова се той.

Acer се отказва постепенно от някога популярните нетбуци, допринесли за свиването на пазарния ѝ дял на световния пазар за персонални компютри до 8,3% през второто тримесечие от 11,4% през същия период на миналата година по данни на компанията за проучвания в областта на информационните технологии Gartner. През тази година четвъртият най-голям производител на компютри в света е продал повече евтини таблети с операционната система Android, но това не може да компенсира спада при лаптопите, добавят от изследователската компания.

Спадът в бранша се отразява на компанията по-зле, отколкото на нейните конкуренти. Повечето от продажбите ѝ са на потребителския пазар, а не в по-стабилния бизнес сегмент.

През второто тримесечие доставките на персонални компютри в световен мащаб са се свили с 10,9% на годишна база, тъй като потребителите се прехвърлят към по-евтините мобилни устройства като смартфони и таблети, сочат проучвания на Gartner.

В днешната сесия на борсата в Тайван, след чието приключване бяха обявени резултатите, акциите на Acer поскъпнаха с 0,5% до 21,40 тайвански долара за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:08 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още