Пазарът на таблети е нараснал по-бавно през второто тримесечие. Според пазарните анализатори от IDC браншът е продал 45,1 милиона броя устройства от април до юни, с 9,7% по-малко в сравнение с предходното тримесечие. В сравнение със същия период на миналата година обаче резултатите свидетелстват за значително увеличение от 60 на сто, но сега за първи път продажбите между първото и второто тримесечие отчитат спад, предава ZDNet.
Една от причините: все още няма ново поколение iPad от Apple. През последните години компанията от Купертино винаги представяше в началото на второто тримесечие нов модел на устройството. За тази година обаче актуализацията се предвижда за есента, за да може компанията да се възползва от силните продажби преди Коледа.
"Пускането на пазара на нов iPad винаги подбужда интереса на потребителите към формата на таблетите, което по традиция помага на Apple и на конкурентите му", казва Том Майнели, директор изследвания за пазара на таблети към IDC. "Без новия Ipad пазарът се забавя за много доставчици, което е вероятно да продължи и през третото тримесечие. През четвъртото тримесечие обаче очакваме нови продукти от Apple, Amazon и други, които ще доведат до впечатляващ ръст на пазара".
С пазарен дял от 32,4% Apple според статистиката все още е най-големият световен играч на пазара, но е и единственият производител в Топ 5, който от април до юни не отчита растеж. Samsung увеличава продажбите си с 277% до 8,1 млн. броя. Asus е продал два милиона таблети (ръст от 120 процента). Lenovo и Acer също подобряват продажбите си с 248 и 137 на сто.
По отношение на операционните системи безспорен лидер е Android с пазарен дял от 63 на сто. Като цяло през периода са били продадени 28,2 млн. таблета с мобилната операционна система на Google, което съответства на ръст от 163% на годишна база. Таблетите с Windows отчитат ръст от цели 527 на сто, но с 1,8 млн. продажби държат скромния пазарен дял от 4 на сто. Продажбите на таблети с операционната система на Blackberry отчитат срив от 33 на сто на годишна база.
Световният пазар на таблети според IDC | |||||
---|---|---|---|---|---|
Производител | Продажби 2-о тримесечие на 2013 г. | Пазарен дял за 2-о тримесечие на 2013 г. | Продажби 2-о тримесечие на 2012 г. | Пазарен дял за 2-о тримесечие на 2012 г. | Ръст на годишна база в продажбите |
Apple | 14,6 млн. | 32,4% | 17 млн.. | 60,3% | -14,1% |
Samsung | 8,1 млн.. | 18% | 2,1 млн.. | 7,6% | 277% |
Asus | 2 млн.. | 4,5% | 0,9 млн.. | 3,3% | 120,3% |
Lenovo | 1,5 млн.. | 3,3% | 0,4 млн.. | 1,30% | 313,9% |
Acer | 1,4 млн.. | 3,1% | 0,4 млн.. | 1,4% | 247,9% |
Други | 17,5 млн.. | 38,8% | 7,4 млн.. | 26,2% | 136,6% |
Общо | 45,1 млн.. | 100% | 28,3 млн.. | 100% | 59,6% |