LG Electronics Inc., вторият по големина производител на телевизори в света, публикува печалба за второто тримесечие, която не успя да оправдае очакванията на анализаторите. Причината за това е преди всичко забавянето на търсенето на различни сетове и увеличаване на разходите за маркетинг на пазара за смартфони.
Нетните приходи, с изключение на миноритарни участия, падат с девет на сто. Оперативната печалба спада с 9% на годишна база до 479 млрд. вона (428,8 млн. долара), над консенсусната оценка на анализаторите за 457 млрд. вона, предава Ройтерс.
Преди година печалбата бе в размер на 526,7 млрд. вона, а през предходното тримесечие – 349,5 млрд. вона.
Компанията отчете приходи в размер на 15,23 трлн. вона (13,6 млрд. долара) за тримесечния период, приключил на 30-и юни, което представлява 10%-ен ръст спрямо същия период година по-рано.
Слабото търсене на телевизори и смартфони от висок клас се отрази негативно на рентабилността. LG се впусна в бизнеса с телевизори от висок клас, които използват органични диоди, излъчващи светлина, или органични светодиоди (OLED) и модернизирани течнокристални дисплеи, с което ще се опита да повиши приходите на фона на конкуренцията от Китай и Япония.
„LG Electronics ще продължи да е изправена пред сериозна конкуренция от страна на китайските производители в ниския и среден клас и японските производители в средния и високия ценови сегмент“, заяви Хенри Ки, базиран в Сеул анализатор на Citigroup Inс. Агресивната ценова политика на Sharp и Vizio по отношение на LCD телевизорите с голям размер ще ограничи възможностите за пазара на OLED телевизорите и тези с ултра висока резолюция през тази година".
Южнокорейската фирма, която продаде рекордните 12,1 милиона смартфона през второто тримесечие, заяви, че новият модел G2 ще разполага с екран с висока разделителна способност и ще осигурява два пъти по-бърза скорост в сравнение с конвенционалните 4G мрежи.
Акциите на LG нараснаха с 2,8 на сто до 74 500 вона на борсата в Сеул, докато основният индекс Kospi спечели 0,2 на сто.