fallback

Sony увеличава дела си на родния пазар на смартфони

Технологичният гигант се справя все по-добре от основните си конкуренти - Apple и Samsung

16:47 | 13.06.13 г.

След няколко поредни тримесечия на разочарования добрите новини за Sony вече са факт. Водещата сред тях е, че делът на компанията на японския пазар на смартфони се увеличава. Sony дори успява да увеличи преднината си спрямо Apple, което не е никак лесна задача, имайки предвид глобалната доминация на iPhone, коментират анализаторите от Bloomberg, цитирани от Bulgaria On Air.

За последните четири седмици пазарният дял на Sony почти се е удвоил, достигайки ниво от 36%, сочат данните на BCN Inc. За същия период този на Apple се е понижил до 25%. Samsung остава трети с 13 на сто пазарен дял в Япония, а Sharp го следва на четвърто място със 7,9% от пазара. 

Цифрите показват, че пазарният дял на Sony е достигнал тригодишен връх. Компанията пусна на пазара много нови модели, а един от най-големите оператори в страната - NTT DoCoMo, предлага и големи отстъпки за тях. По-ниските цени естествено привличат и повече купувачи в магазините.

"NTT DoCoMo има над 60 млн. абоната в Япония. При положение, че в Страната на изгряващото слънце живеят 127 милиона души, това прави половината от населението", коментира Зеб Екърт от Bloomberg. Подобно на China Mobile в Китай, NTT DoCoMo не предлага продуктите на iPhone.

Изпълнителният директор на Sony Казуо Хираи залага много на телефона Xperia. Това е основният продукт на компанията. По думите му той ще донесе добри резултати, заедно с таблетите на технологичния гигант. Според анализаторите хендсет конфигурацията допада повече на японците в сравнение с тази на продуктите на Apple.

Видео по темата може да видите в Bulgaria on Air.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:14 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още