Изпитващият трудности канадски производител BlackBerry разработва своя следващ топ модел, чието работно название е А10. Очаква се той да бъде представен до края на годината, съобщава онлайн изданието CNet.
Устройството отново ще разполага само с голям сензорен дисплей без типичната за донеслите успех преди години модели клавиатура. Очаква се джаджата да използва 4.65-инчов Super AMOLED екран и да е задвижвана от 1,5 GHz четириядрен процесор на Qualcomm, твърди от своя страна блогът CrackBerry.
Партньорите на компанията дори са искали канадският концерн да обяви официално, че работи над А10 по време на своята конференция през миналия месец, допълва CNET. От BlackBerry са предпочели да отложат съобщението, докато не наближат финалните етапи на работата по устройството. С него ще бъде представен и моделът Q5. Той ще разполага с хардуерна клавиатура и ще е по-евтин от сегашния модел Q10.
Основното желание на BlackBerry е бързо да увеличи гамата си от телефони, за да има повече предложения, които да привличат вниманието на потенциалните клиенти. Така Z10 и Q10 ще се преориентират към средния ценови клас, докато Q5 ще е насочен към ниския, а A10 ще бъде пряк конкурент на iPhone и Galaxy S4.
Междувременно стана ясно, че новата операционна система се радва на засилващо се търсене. Според главния оперативен директор на BlackBerry Кристиан Тиър 60% от водещите 500 американски компании (от класацията на Fortune 500) вече тестват Blackberry 10 или дори я ползват. Blackberry възлага особено големи надежди на модела Q10 – първият смартфон за компанията без клавиатура. В САЩ моделът се предлага засега само T-Mobile, но Verizon и AT&T ще включат апарата в портфолиото си още през този месец, а Sprint – през лятото. Дългите тестове на американските оператори забавиха малко старта на продажбите в САЩ, докато в съседна Канада телефонът е по рафтовете от месеци.
В щатите обаче първият BlackBerry 10 смартфон с изцяло сензорно управление не се радва на голям успех. Според анализаторската компания Kandar WorldTech канадският производител остава на американския пазар дори зад Windows Phone. На същото мнение, но в световен мащаб, е и International Data Corporation (IDC). Според нейните данни за периода януари-март 2013 г. Microsoft вече държи 3,2% дял, а на BlackBerry се падат едва 2,9 на сто. За същия период година по-рано канадският производител е имал 6% дял, а Windows Phone - само 2%.
През май BlackBerry представи модела Q5 - смартфон с клавиатура за развиващите се пазари и за по-млада аудитория.
Същевременно в интервю за Ройтерс Тиър загатна, че компанията се радва и на интерес от останалите производители за използване на чат програмата BlackBerry Messenger (BBM). Според Тиър има вероятност някои от тях да започнат да предлагат своите устройства с предварително инсталиран BBM. Всъщност това бе и една от целите на канадската компания след появата на новата версия на платформата. Засега обаче имената на компаниите, които са проявили интерес, остават тайна.