Китайският PC производител Lenovo Group Ltd. обяви, че нетната печалба на компанията за приключилата през март фискална година е нараснала с 34% въпреки продължаващото свиване на пазара на персонални компютри, предава MarketWatch.
Нетната печалба на китайската компания се е покачила до 635,15 млн. долара от 472,99 млн. долара година по-рано, което се оказа над средната прогноза от 618,24 млн. долара, която анкетираните от Thomson Reuters 31 водещи анализатори дадоха.
Приходите от продажби са нараснали с 15% до 33,87 млрд. долара от 29,57 млрд. долара година по-рано, което е над средната прогноза на експертите от 34,09 млрд. долара.
Високите резултати на Lenovo се открояват на глобалния пазар на персонални компютри, който продължава да се бори с намаляващото търсене, продиктувано от засилването на позициите на таблетите и смартфоните.
Световните доставки на персонални компютри през първото тримесечие на 2013 г. спаднаха с 14% спрямо година по-рано според данните на изследователската компания IDC.
Ръстът на търсенето на потребителски компютри в Китай може би е повлиян от умерения икономически растеж в страната, както и от контрола на китайските правителствени разходи, се казва в изявление на компанията.
Компанията повиши пазарния си дял за сметка на базираните в САЩ конкуренти Hewlett-Packard (HP) и Dell Inc., достигайки до 15,3% от глобалния пазар на персонални компютри през първото тримесечие спрямо 13,2% година по-рано. По този начин Lenovo се приближи до лидера в индустрията HP , чийто дял намаля до 15,7% от 17,7% според IDC.
Пазарният дял на Lenovo на пазара на смартфони в Китай скочи до 11% през изминалата година спрямо 4,1% през 2011 г. През януари компанията заяви, че бизнесът със смартфони в Китай е станал печеливш. "И все пак, маржовете не са големи", заяви тогава главният финансов директор Уон Уай Мин, припомня MarketWatch.