Разработчикът на чатбота с изкуствен интелект ChatGPT – OpenAI, обмисля създаването на уеб браузър, който да комбинира с чатбот, и отделно от това вече е обсъдил сключването на сделки с цел подсилване на функции за търсене, пише The Information.
Разговорите за продукта OpenAI е провела с разработчици на уебсайтове и приложения като Conde Nast, Redfin, Eventbrite и Priceline, допълва медията, позовавайки се на източници, които са виждали прототипи на дизайна на продуктите.
Този ход може да изправи компанията, ръководена от Сам Алтман, срещу Google, която контролира огромна част от пазара на браузъри и търсачки. OpenAI вече навлезе на пазара за търсачки със SearchGPT.
Компанията майка на Google – Alphabet, се опитва да засили своите предложения с изкуствен интелект (AI), откакто ChatGPT се появи в края на 2022 г., като миналата година отговори със свой собствен чатбот с генеративен изкуствен интелект (Gemini).
Цената на акциите на Alphabet се понижи с 1% по време на следборсовата търговия, след като приключи сесията в четвъртък с около 5% надолу.
Доминацията на Google на пазара на браузъри се разклати, след като Министерството на правосъдието на САЩ заяви, че компанията трябва да продаде своя браузър Chrome, за да сложи край на монопола си върху онлайн търсенето.
OpenAI също така е обсъдила захранването на AI функции на мобилните устройства на Samsung – ключов бизнес партньор на Google, допълва The Information, позовавайки се на източници с информация за случващото се.
Компанията вече има партньорство с Apple, благодарение на което функциите на Apple Intelligence на производителя на iPhone се захранват с помощта на технологията на OpenAI.
The Information обаче пише, че OpenAI не е много близо до пускането на свой браузър.
Google, OpenAI и Samsung не са отговорили веднага на запитванията за коментар.