fallback

Adobe ще предложи безплатно приложение за маркиране на генерирано от AI съдържание

Целта е авторите на визуално съдържание да получават признание за работата си

15:06 | 09.10.24 г.

Adobe заяви, че ще предложи безплатно уеб-базирано приложение от следващата година, което цели да помогне на създателите на изображения и видеоклипове да получават признание за тяхната работа, използвана в системите с изкуствен интелект, предава Ройтерс.

От 2019 г. Adobe и други технологични компании работят по това, което наричат „Content Credentials” (Идентификационни данни за съдържание – бел. ред.). Това е нещо като дигитален печат върху снимки и видеоклипове в мрежата, така че да се обозначи как са създадени.

TikTok, която е собственост на китайската ByteDance, вече заяви, че ще използва Content Credentials, за да помага за отбелязване на генерирано от изкуствен интелект (AI) съдържание.

Базираната в Калифорния Adobe каза, че ще предложи безплатна услуга, за да позволи на създателите на снимки и видеа да прикрепят идентификационни данни към работата си.

В допълнение към посочването, че те са автори на съдържанието, създателите също така могат да използват безплатното приложение, за да сигнализират, ако не искат работата им да бъде използвана от системи за обучение на AI, които поглъщат огромни количества данни, разкри компанията.

Използването на данни в системите за обучение на изкуствен интелект предизвика правни реакции в множество индустрии, медийни компании като New York Times съдят OpenAI, а някои други фирми избраха да сключат лицензионни сделки.

Все още нито една голяма компания за изкуствен интелект не се е съгласила да спазва системата за прозрачност на Adobe. В съобщение софтуерният гигант каза, че "активно работи за стимулиране на приемането" на неговите стандарти в цялата индустрия.

„Като предлагаме на създателите прост, безплатен и лесен начин да прикачат Content Credential за съдържание към това, което създават, ние им помагаме да запазят целостта на работата си, като същевременно позволяваме нова ера на прозрачност и доверие онлайн“, коментира Скот Белски, главен стратегически директор и изпълнителен вицепрезидент за дизайна и нововъзникващи продукти в Adobe.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:07 | 09.10.24 г.
fallback
Още от Софтуер виж още