Zoom Video Communications даде прогноза за приходите си за настоящото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите. Това предполага, че нейният разширен пакет от продукти се радва на ръст на бизнес клиентите, пише Bloomberg.
Приходите ще бъдат между 1,16 и 1,17 млрд. долара през периода до края на октомври, обяви компанията. Като се изключат някои елементи, печалбата ще бъде около 1,30 долара на акция. Средната прогноза на анализаторите беше за 1,24 долара коригирана печалба на акция при 1,16 млрд. приходи от продажби, сочат данни, събрани от Bloomberg. Компанията също така повиши прогнозата за приходите и печалбата за фискалната си година.
Отделно Zoom обяви, че главният ѝ финансов директор Кели Стекелберг ще се оттегли от позицията си в края на сегашното фискално тримесечие – на 31 октомври. Компанията заяви, че напускането на Стекелберг не е в резултат на някакво неразбирателство със Zoom. Вече е започнало търсенето на човек, който да заеме позицията.
Компанията, известна със своя софтуер за видео разговори, се фокусира върху предлагането на повече инструменти за бизнес клиенти, включително телефонни системи, контактни центрове и асистент с изкуствен интелект. Zoom твърди, че е имала 191 600 корпоративни клиенти, включително 3933, които са допринесли с над 100 хил. долара приходи за последните 12 месеца. Приходите от корпоративни услуги са се увеличили с 3,5 на сто до 682,8 млн. долара през фискалното второ тримесечие.
Цената на акциите на Zoom нарасна с около 2% по време на следборсовата търговия, след като приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 60,23 долара. От началото на годината стойността на книжата на компанията спадна с 16% и достигна рекордно дъно по-рано този месец.
Общите приходи от продажби са се увеличили с 2,1% до 1,16 млрд. долара през периода до 31 юли. Средната прогноза на анализаторите беше за 1,15 млрд. долара. Като се изключат някои елементи, печалбата за тримесечието е 1,39 долара на акция, спрямо средна прогноза за 1,22 долара на акция.
Продължаващата загуба на потребители и малки предприятия обаче тревожи инвеститорите, особено след като тези клиенти носят повече печалба от корпоративните. Средният месечен отлив в този сегмент е 2,9% през тримесечието, в сравнение с 3,2% през предходното. Приходите от продажби в сегмента възлизат на 479,7 млн. долара, като почти няма промяна в сумата спрямо година по-рано.
Главният изпълнителен директор Ерик Юан заяви, че бизнесът на компанията с по-малки клиенти показва „устойчивост“, добавяйки, че броят на отдръпващите се е най-ниският за Zoom досега.