fallback

Автономни AI агенти, които говорят едни с други, ще се появят през 2025 г.

Нов доклад на Capgemini подсказва накъде ще се развива технологията

11:58 | 22.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Агентите, работещи с изкуствен интелект (AI), ще могат да работят заедно и да решават задачи в така наречената „мултиагентна AI“ система до 2025 г., твърди гигантът в технологичните услуги Capgemini, цитиран от CNBC.

Такава система би включвала набор от агенти, които работят заедно за решаване на задачи по разпределен и съвместен начин, допълва Capgemini.

В интервю за CNBC главният директор по иновациите на компанията Паскал Бриър коментира, че фирмата вече „вижда компании, които обсъждат тези агентски технологии“.

Той твърди, че приложенията, използващи множество автономни агенти, „наистина са това, което трябва да очакваме следващата година“.

Capgemini определя AI агентите като „технология, предназначена да функционира независимо, да планира, отразява, да преследва цели от по-високо ниво и да изпълнява сложни работни процеси с минимален или ограничен пряк човешки контрол“ - по същество AI агенти, които работят зад кулисите, за да изпълняват задачи от ваше име .

САЩ са по-напред в реализирането на тази технология, смята Брайър, докато Европа изостава.

В доклад за ново изследване, публикуван в понеделник и наречен „Използване на стойността на генеративния изкуствен интелект“, Capgemini отбелязва, че огромно мнозинство от анкетираните компании (82%) планира да интегрира AI агенти в рамките на една до три години, докато само 7% нямат подобни планове.

Изследването е базирано на проучване на повече от 1110 компании с приходи от 1 млрд. долара и повече.

Брайър казва, че т. нар. AI агенти са два типа: индивидуални агенти, които изпълняват задачи от ваше име, и многоагентна технология или „агенти, които говорят с агенти“.

Например, фокусиран върху маркетинга AI агент, който създава рекламна кампания за организация, която да се проведе в Германия, може да работи автономно с друг агент в правния отдел на същата организация.

За разлика от конвенционалните AI системи, които просто следват инструкции, тези агенти „могат да разбират, интерпретират, адаптират и действат независимо и са в състояние да заменят човешки работници за определени задачи“, каза Capgemini.

Първата голяма вълна на изкуствения интелект през 2022 г., която Брайър нарича „V1“, беше свързана с „разбирането какво е заявка и разбирането какво е LLM [голям езиков модел]“.

Сега, „изкуственият интелект и генеративният AI са все по-близо един до друг и става въпрос много повече за изграждането на тези двигатели на знанието, използването на генеративен AI за взаимодействие с тези двигатели и използването на тази нова идея за агентите като заместител или помощник за намиране и правене на неща за нас“, каза той.

Според Capgemini 71% от организациите очакват, че AI агентите ще улеснят автоматизацията, докато 64% ​​от фирмите очакват, че ще освободят хора от повтарящи се задачи и ще им позволят да се съсредоточат върху функции с добавена стойност, като клиентското изживяване.

В доклада си Capgemini твърди, че се наблюдава четирикратно увеличение на броя на организациите, които интегрират генеративен AI в някои или повечето от своите локации или функции. През 2023 г. броят на фирмите, започнали да ползват генеративен AI, е бил 6%, но тази година този брой е нараснал до 24%, допълва компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:08 | 22.07.24 г.
fallback
Още от Софтуер виж още