Samsung разработва пакета си от функции с изкуствен интелект (AI), известен като Galaxy AI, специално за китайския пазар, обяви директорът по мобилните операции на компанията пред CNBC. Това се случва, докато гигантът се опитва да си възвърне пазарния си дял там, който беше грабнат от местни играчи.
Южнокорейският технологичен гигант пусна Galaxy AI тази година със своята серия смартфони S24, докато производителите на устройства се опитват да накарат хората да се насочат към премиум телефони.
В сряда Samsung представи два нови сгъваеми смартфона с нови AI функции, докато продължава да развива изкуствения интелект в тях.
Китай, най-големият пазар на смартфони в света, продължава да е предизвикателство за Samsung през последните няколко години. Пазарният ѝ дял на пазара на смартфони в азиатската страна е под 1%, а местни играчи като Huawei доминират.
От няколко години Samsung се опитва да промени стратегията си в Китай без особен успех. Сега технологичният гигант се надява, че изкуственият интелект ще може да му даде функциите, от които смартфоните му се нуждаят, за да привлече китайски потребители.
„Ние се развиваме и ще развием по-специално възможностите на Galaxy AI за този пазар“, коментира Т. М. Ро, ръководител на мобилния бизнес на Samsung. „Вярвам, че полагането на усилия за създаването на мобилен изкуствен интелект, мобилен AI, който може да отговори на това, което искат китайските потребители, развивайки тази технология, ще допринесе за възстановяването, което ще имаме на китайския пазар“, допълва той.
Ро не разкрива повече подробности за това как може да изглежда Galaxy AI в Китай, но казва, че компанията ще разчита на работа с местни технологични и интернет компании. Например тази година Baidu интегрира своя чатбот Ernie в смартфоните от серията S24 на Samsung в рамките на партньорство между двете фирми.
Изкуственият интелект е нещо сложно в Китай поради строгите регулации на технологията и контрола на Пекин върху интернет. Чуждестранните фирми, които искат да пуснат AI функции в Китай, вероятно трябва да си партнират с местни компании.
Apple, която тази година обяви своя пакет от функции с изкуствен интелект Apple Intelligence, все още не е посочила дата кога те могат да се появят в Китай, тъй като вероятно е изправена пред подобни предизвикателства като Samsung.
Франсиско Джеронимо, вицепрезидент по изследванията на устройства за Европа, Близкия изток и Африка в IDC, коментира пред CNBC, че въвеждането на функции за изкуствен интелект в Китай „няма да създаде огромна разлика“ в състоянието на компанията, тъй като разпознаваемостта на марката на Samsung е твърде ниска и китайските играчи също въвеждат конкурентни приложения.
„Всички знаем, че Китай е водещ пазар и страна в AI. Какво толкова уникално за китайските потребители може да предложи Samsung, че да се разделят със своите смартфони Huawei, Xiaomi и Honor и да си купят Samsung?“, пита Джеронимо.
Ро признава, че конкуренцията на пазара на смартфони в Китай е „по-ожесточена от където и да е другаде“.
Той твърди, че стратегията на Samsung в Китай се върти около представянето на устройства от висок клас и разширяване на дистрибуцията и каналите за продажба на дребно.