Netflix пуска първата голяма актуализация на своето телевизионно приложение от десетилетие, като тества промени, целящи да помогнат на зрителите по-бързо да решат какво искат да гледат, предава Ройтерс.
Пионерът във видео стрийминга иска да увеличи времето, което зрителите прекарват в приложението, за да задържи абонатите в своите нови, по-евтини планове, включващи реклами.
Проучванията на компанията са показали, че потребителите правят това, което директорът на Netflix Пат Флеминг нарича "зрителна гимнастика", т.е. гледане в различни части на основния екран на платформата, докато се опитват да намерят заглавие, което им е интересно.
По думите на Флеминг компанията иска да опрости нещата и да направи процеса по избор по-интуитивен, а софтуерът да е по-лесен за навигация.
Промените включват по-големи изображения, реорганизация на информацията и подчертаване на важна информация, като тази, че някой филм или сериал е "прекарал 8 седмици в топ 10".
Част от близо 270-те млн. потребители на Netflix по цял свят ще видят новия формат от този четвъртък. Компанията ще получи обратна връзка от тях и може да направи промени, преди да пусне актуализираната версия за повече хора.
Netflix използва гледането като ключова метрика, като казва пред инвеститори, че това е най-добрият измерител на клиентското удовлетворение. Компанията ще спре да разкрива редовно броя на абонатите си от следващата година, така че да пренасочи фокуса на Wall Street.
Сред другите промени в телевизионното приложение попада и преместването на бутона с менюто от лявата към горната част на екрана. Добавена е секция "My Netflix", която показва филми и сериали, които потребителят е започнал да гледа, или такива, които са запазени за гледане по-късно.
Netflix, ще продължи да предлага персонализирани идеи на всеки потребител. Тя не прави промени по алгоритъма си за препоръки като част от редизайна, казва Флеминг.