Zoom Video Communications даде прогноза за продажбите, която отговори на очакванията на анализаторите, което предполага, че усилията на софтуерния разработчик да предложи по-широк набор от инструменти за продуктивност все още не привличат много бизнес клиенти, пише Bloomberg.
Приходите на компанията за тримесечието до края на юли ще бъдат 1,15 млрд. долара, обяви Zoom. Като се изключат някои елементи, печалбата ще бъде 1,21 долара на акция. Средната прогноза на анализаторите е за 1,24 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Компанията, чийто емблематичен софтуер за видео разговори се превърна в ключов инструмент за комуникации за хората по света по време на пандемията, насочи фокуса си към бизнес клиентите. Тя разшири продуктовата си линия, за да включи инструменти за контактни центрове и изкуствен интелект. Миналата седмица Meta Platforms каза, че ще спре своя инструмент за вътрешна работна комуникация и препоръча на клиентите си да се спрат на решението Workvivo на Zoom.
Цената на акциите на компанията записа само леко изменение по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 64,09 долара. Инвеститорите започнаха да се отдръпват от Zoom тази година, в резултат на което от началото на 2024 г. до края на търговията в понеделник стойността на книжата отстъпи с 11%.
За фискалното първо тримесечие приходите от продажби са се увеличили с 3,2% до 1,14 млрд. долара, разкри компанията. Средната прогноза на анализаторите беше за 1,13 млрд. долара. Като се изключат някои елементи, печалбата е достигнала 1,35 долара на акция през периода до 30 април спрямо средна прогноза за 1,19 долара на акция.
Преди обявяването на финансовите резултати анализаторите от Wall Street бяха притеснени за потенциала за отдръпване на клиентите и малките бизнес потребители на Zoom. Делът на отдръпващите се в този сегмент е бил 3,2% през тримесечието в сравнение с 3% през предходното тримесечие. Приходите от продажби от тези клиенти бяха 475,5 млн. долара, като са записали съвсем леко изменение спрямо година по-рано.
Общите корпоративни приходи са нараснали с 5,3% до 665,7 млн. през тримесечието.
Резултатите показват, че новите продукти, „които са от ключово значение за възстановяване на растежа, все още не допринасят достатъчно, за да компенсират застоя“, пише Джон Бътлър, анализатор в Bloomberg Intelligence. „Слабите ключови показатели за ефективност в корпоративния сегмент може да отразяват предизвикателствата в разширяването на фона на конкуренцията от Microsoft Teams“, добавя той.
Компанията заяви, че към края на тримесечието е достигнала 191 хил. корпоративни клиенти, но 26 800 фирми, които са донесли по-ниски тримесечни приходи са класифицирани като онлайн потребители, вместо като корпоративни играчи. Дори сед коригиране на тази промяна общият брой бизнес клиенти на Zoom е намалял с около 2600 спрямо предходното тримесечие.