fallback

AI компаниите трябва да помислят как могат да плащат за данни

Фирмите могат да определят кои хора са допринесли най-много с конкретни полезни данни, смята ветеран от Силициевата долина

17:30 | 16.11.23 г.

Някои видни фигури в Силициевата долина предполагат, че изкуственият интелект (AI) в крайна сметка ще създаде толкова много богатство, че компаниите биха могли да го преразпределят към обществото, включително към хора, чийто поминък е повлиян от технологията. Джон Ланиър обаче вижда проблеми в този план, пише Bloomberg.

„Не искам да създавам повече хора, които са зависими от само от държавни пари, за да оцелеят“, коментира Ланиър, технологичен пионер и учен, работещ за Microsoft. „Искам да създадем повече – творчески класове от хора, наистина добри в предоставянето на свежи данни, които карат моделите да работят по-добре. Та всички ще печелят“.

Ланиър направи коментарите в рамките на интервю за Bloomberg Originals. Въпреки че работи за Microsoft, той не говори публично от името на компанията.

Системите с изкуствен интелект, включително тези, които поддържат чатботове като ChatGPT, поглъщат огромни количества онлайн данни, за да обработват заявки на потребители и да извеждат подходящи отговори. Ланиър твърди, че AI компаниите трябва да работят, за да определят кои хора са допринесли с най-полезни данни за тези услуги с цел по-справедливо компенсиране.

„За да го направим, трябва да изчислим и представим произхода на това кои човешки източници са били най-важни за даден резултат, даден от изкуствения интелект“, казва той. „В момента не правим това. Можем да го направим ефикасно и ефективно, но не сме. Трябва да има обществено решение, за да се премине към това“.

Ланиър, компютърен учен и изследовател, е уважаван мултидисциплинарен ветеран от Силициевата долина, едновременно смятат за кръстник на иновации като виртуалната реалност, но и отявлен критик на самата технологична индустрия. Той коментира, че все още се смята за оптимист относно ролята на напредналите технологии (като изкуствения интелект) в обществото.  

„За да бъдеш оптимист, трябва да имаш смелостта да бъдеш страховит критик“, коментира Ланиър. „Бях много скептичен към начина, по който направихме социалните мрежи. Бях много критичен към много неща“.

„Критикът е този, който вярва, че нещата могат да бъдат по-добри. Критикът е истинският оптимист, дори и да не иска да го признае“, споделя още той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:30 | 16.11.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още