fallback

Google прави промени в Gmail, за да намали спама

Интернет гигантът продължава битката си с онлайн измамите и непоисканите съобщения

16:16 | 04.10.23 г.

Google ще направи по-трудно за разпространяващите спам да изпращат съобщения на потребителите на Gmail, обяви компанията, цитирана от CNBC.

Интернет гигантът заяви, че ще изисква имейли, които изпращат по над 5000 съобщения на ден до потребители на Gmail, да предлагат бутон за отписване с един клик в имейлите.

Освен това ще изисква от тях да удостоверят имейл адреса си, конфигурирайки системите си така, че да докажат, че притежават името на своя домейн и не подправят IP адреси.

Google твърди, че може да не доставя съобщения от податели, чиито имейли често се маркират като спам и попадат под „ясен праг за процент на спам“ от 0,3% от изпратените съобщения, измерено от Postmaster Tools на Google.

Компанията казва, че е дала възможност на Yahoo да прави същите промени и те ще влязат в сила през февруари 2024 г.

Тези ходове подчертават продължаващата битка между големите технологични компании и изпращачите на спам, които използват отворени системи като имейл, за да изпращат измамни съобщения и да подвеждат потребителите. В продължение на години техниките за машинно обучение се използват за борба със спама, но на този етап не може да се каже кой надделява, тъй като спамърите откриват нови техники за преодоляване на филтрите.

„Тези промени са като настройка за света на електронната поща, а като поправим няколко неща под капака, можем да поддържаме имейла така, че да работи гладко“, пише продуктовият мениджър на Google Нийл Кумаран в публикация в блога на компанията. „Но точно като надстройка, това не е еднократно нещо. Поддържането на електронната поща по-сигурна, удобна за потребителя и без спам изисква постоянно сътрудничество и бдителност от цялата имейл общност“.

Промените в Google биха могли да засегнат и някои легитимни търговци, които използват имейли агресивно, за да рекламират или да бъдат в крак с клиентите си. По-специално може да им повлияе изискването да се позволи на потребителите лесно и бързо да се отписват от подобни имейли.

Около половината от всички имейли, изпратени през 2022 г., са спам, показва оценка на Kaspersky Anti-Virus.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:16 | 04.10.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още