Цената на акциите на Roblox се понижи с 21%, записвайки най-големия си спад от девет месеца. Това се случи след като компанията обяви, че хората са прекарали по-малко време, играейки нейните видео игри, през второто тримесечие, пише Bloomberg.
Потребителите са прекарали 14 млрд. часа в платформата в рамките на трите месеца, завършили на 30 юни, което се оказа под очакваните от анализаторите 14,4 млрд. часа. Броят на дневно активните потребили е достигнал 65,5 млн, което е с 1% по-малко спрямо първото тримесечие. Този показател също не успя да изпълни очакванията на анализаторите и постави под въпрос дали Roblox може да постигне целта си да достигне 1 млрд. потребители.
Резервациите са нараснали с 1% спрямо предходното тримесечие до 780,7 млн. долара. Това се оказа повече от очакваните от анализаторите 770,6 млн. долара. Roblox отчете печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация в размер на 37,9 млн. долара. Средната прогноза на анализаторите беше за 48,5 млн. долара.
Въпреки че печалбата се увеличава, тъй като потребителите харчат пари за различни елементи в игрите, „това ниво на рентабилност пречи на много инвеститори да оправдаят оценката от 20 млн. долара“, коментира Майкъл Пачтър, анализатор от Wedbush Securities. „Компанията увеличава добре приходите си, но от печалбата има още какво да се желае“.
От началото на годината до края на борсовата сесия във вторник стойността на книжата на Roblox е нараснала с 33%.
Roblox е сред най-популярните гейминг платформи. 17-годишната компания е водеща в индустрията, занимаваща се с метавселената, където конкурентите все още се борят да наберат инерция, а компании като Microsoft, Tencent Holdings и Meta Platforms свиват усилията си, докато еуфорията около виртуалните светове отслабва.