fallback

Adobe преминава от „губещите от изкуствения интелект" към победителите

Производителят на софтуер увеличи капитализацията си с около 42% през последния месец, разкривайки повече за стратегията си за ИИ 

09:00 | 16.06.23 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Adobe Inc. повиши прогнозите си за приходите и печалбата за цялата година заради оптимизма, че функциите на генеративния изкуствен интелект ще стимулират търсенето на нейния софтуер. Акциите поскъпнаха в следборсовата сесия в четвъртък, предава Bloomberg.

Продажбите ще възлязат на около 19,3 млрд. долара през фискалната година, приключваща през ноември, докато по-ранната прогноза бе за около 19,2 млрд. долара, заявиха от компанията. Коригираната печалба ще достигне 15,75 долара на акция, спрямо предишната прогноза за 15,60 долара. Анализаторите очакваха средно печалба от 15,50 долара на акция при продажби от 19,3 млрд. долара.

Adobe, дългогодишен водещ производител на софтуер за професионалисти в сферата на творчеството, добавя функции на генеративния изкуствен интелект във всичките си продукти. През миналата седмица компанията представи абонаменти на корпоративно ниво за новите инструменти, които включват правна гаранция срещу искове за авторски права. Сега Adobe повиши и прогнозата за приходите на своето звено за цифрови медии, което включва Photoshop и друг творчески софтуер.

„Новаторските иновации на Adobe ни позиционират като лидери в новата ера на генеративния изкуствен интелект, като се имат предвид нашите богати масиви от данни и повсеместни продуктови интерфейси", заяви главният изпълнителен директор Шантану Нарайен в изявление.

Акциите поскъпнаха с около 4% в следборсовата търговия в четвъртък, след като затвориха на цена от 490,91 долара в Ню Йорк, най-високата цена от февруари 2022 г. насам. Компанията увеличи капитализацията си с около 42% през последния месец, тъй като разкри повече от стратегията си за изкуствен интелект, преодолявайки по-ранния скептицизъм на инвеститори и анализатори, които се опасяваха, че бизнесът на Adobe ще бъде подкопан от специализирани в новата технология стартъпи.

Компанията, която се затруднява да запази първото си място в областта на творческия софтуер, се опитва да придобие стартъпа за дизайн Figma в сделка на стойност 20 млрд. долара. Това усилие е усложнено от задълбочен преглед и потенциален съдебен иск от страна на регулаторните органи на САЩ. Ръководителите на Adobe заявиха, че продължават да разговарят с регулаторните органи в САЩ, Обединеното кралство и Европейския съюз и очакват да приключат покупката до края на годината. 

Несигурността около сделката с Figma представлява известен натиск върху акциите на компанията, пише Алекс Зукин, анализатор във Wolfe Research, в бележка преди отчетите. „Ако сделката приключи, тя може да генерира значими възможности за кръстосани/надграждащи продажби", твърди анализаторът на BMO Harris Кийт Бахман.  

Приходите за второто фискално тримесечие са се увеличили с 10% до 4,82 млрд. долара, съобщи базираната в Сан Хосе, Калифорния, компания в изявление в четвъртък. Анализаторите прогнозираха средно 4,77 млрд. долара според данни, събрани от Bloomberg. Печалбата, без да се включват някои елементи, е 3,91 долара на акция, в сравнение със средната оценка от 3,79 долара.

„Adobe бързо се премести от графата на инвеститорите за „губещите от изкуствения интелект" в тази на „победителите от изкуствения интелект", заяви Кийт Уейс, анализатор в Morgan Stanley, в бележка преди публикуването на резултатите.

Приходите, генерирани от цифрови медии, се увеличиха с 10% до 3,51 млрд. долара, надминавайки прогнозите. Продажбите в Digital Experience, подразделението за софтуер за маркетинг и анализи, нараснаха с 12% до 1,22 млрд. долара, в съответствие с прогнозите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:25 | 16.06.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още