fallback

Sony продължава да се сблъсква с препятствия при облачните игри

Повечето потребители все още използват стандартна конзола или компютри за игри вместо технология за стрийминг, изтъква ръководителят на японската група

09:40 | 04.06.23 г.
Автор - снимка
Създател

Sony Group все още наблюдава развитието на облачните игри и може потенциално да внедри изкуствен интелект за тази цел в бъдеще, заяви пред Financial Times главният изпълнителен директор на японския технологичен конгломерат Кеничиро Йошида.

Той се позова на редица трудности като потенциални закъснения и неефективност на разходите за поддържане на работата на сървърите в по-облекчените часове от денонощието като основни пречки пред развитието на стрийминг модела въпреки сериозните инвестиции в тази област от страна на конкурента Microsoft Corp.

Йошида посочи, че повечето потребители все още използват стандартна конзола или компютри за игри вместо технология за стрийминг.

Самостоятелните облачни услуги за игри като OnLive и Stadia на Alphabet Inc. се провалиха, на абонаментната услуга Game Pass на Microsoft успя да се разшири.

Sony може да използва своя ИИ агент Sophy в бъдещите облачни игри, обучавайки в момента програмата срещу хора в играта Gran Turismo.

Йошида отказа да коментира въздействието на предложеното от Microsoft полгъщане на стойност 69 млрд. долара на производителя на компютърни игри Activision Blizzard Inc., която чака одобрение от регулаторите.

Sony се готви да навлезе в облачните игри през следващите месеци, докато работи по разширяване на обхвата си отвъд конзолите, за да се включи в надпреварата при мобилните игри. Компанията придоби независимото студио за игри Bungie Inc. миналата година, което може да засили ангажимента ѝ да предлага повече услуги на живо за конзолите PlayStation.

През май президентът на Sony Interactive Entertainment Джим Райън заяви, че облачните игри ще бъдат фундаментални що се касае до тенденциите в мобилния гейминг. Sony има „някои интересни и доста агресивни планове за ускоряване на инициативите в облака“, посочва Райън, без да разкрива повече подробности.

Някои директори в големите конзолни компании отдавна твърдят, че облачните игри могат да погълнат пазара на конзоли чрез увеличаването на достъпа до игри от най-високо ниво на по-малко усъвършенства и мобилен хардуер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:35 | 04.06.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още