Американската технологична компания Zoom Video Communications повиши годишната си прогноза за приходите и печалбата, въпреки че растежът се забавя спрямо бума по време на пандемията, както и потребителските разходи, на фона на по-сложните икономически условия, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията записа 0,7% повишение по време на следборсовата търговия в понеделник, след като по-рано се радва на подем с близо 5%.
Zoom се превърна в често използвана услуга по време на блокадите, но след това растежът се охлади, тъй като офисите отново отвориха врати, а конкуренцията от по-богати конкуренти се засили, включително от Teams на Microsoft, Webex на Cisco и Slack на Salesforce.
Базираната в Сан Хосе, Калифорния, Zoom повиши прогнозата за годишните си приходи до между 4,47 млрд. и 4,49 млрд. долара, което представлява растеж от едва 2% спрямо миналата година. По-ранната прогноза беше за 4,44-4,46 млрд. долара.
Онлайн приходите са спаднали с 8% до 473,4 млн. долара за тримесечието, завършило на 30 април. Zoom очаква сумата да достигне близо 480 млн. долара през второто тримесечие и да остане без особена промяна през фискалната 2024 г.
Тримесечните приходи от продажби на бизнеса с корпоративни услуги са нараснали с 13% до 632 млн. долара.
Онлайн клиентите на Zoom варират от отделни хора до малки и средни компании, докато корпоративните клиенти обхващат по-големи бизнеси.
Сега компанията очаква годишната ѝ коригирана печалба на акция да е между 4,25 долара и 4,31 долара, спрямо по-ранната прогноза за между 4,11 долара и 4,18 долара.
Приходите за първото тримесечие надминаха очакванията на Wall Street, но записаха най-слабия тримесечен ръст от 3%.
На коригирана база компанията е спечелила по 1,16 долара на акция през първото тримесечие, което се оказа над средната прогноза за 99 цента на акция по данни на Refinitiv.