fallback

Grammarly се насочва от образованието към офисите

Компанията представи нов софтуер с генеративен изкуствен интелект, насочен към корпоративния свят

20:12 | 18.05.23 г.

Grammarly, софтуерната компания, известна със своя асистент за писане, се опитва да разшири бизнеса си, навлизайки в офисите, като за целта използва изкуствен интелект, пише Bloomberg.

Фирмата пуска нов продукт, наречен Grammarly Business, използващ генеративен изкуствен интелект за подобряване на корпоративните комуникации. Така например софтуерът може да обобщава дълга поредица от имейли в няколко точки, да идентифицира дали информацията вече е споделена в организацията и да съставя отговори, обяви Grammarly на събитие. Инструментът може да се свързва с други популярни офис приложения като Slack и Gmail, да идентифицира приоритетните задачи на служители и да пише отговори до колеги в различни чат приложения.

„Помагаме на нашите потребители да комуникират по-ефективно чрез изкуствен интелект от повече от десетилетие, а сега е време да отидем отвъд думите“, посочва главният изпълнителен директор на Grammarly Рахул Рой-Чоудури.

Първите функции на Grammarly Business ще бъдат достъпни за тестване от клиентите през юни, а допълнителни функционалности ще бъдат добавяни с времето, твърди компанията.

Ходът е част от усилията на базираната в Сан Франциско Grammarly да яхне вълната на генеративния изкуствен интелект и да се премине от инструмент за проверка на граматиката и правописа, ползван в образователната индустрия, в инструмент за корпоративни комуникации, полезен в процеса на работа.

Генеративният изкуствен интелект използва огромни масиви от данни, за да създава текстове или снимки в отговор на конкретни заявки. Софтуерът на Grammarly ще се сблъска с огромна конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Microsoft, които добавят функции с изкуствен интелект към популярните си офис продукти.

Рой-Чоудури, който стана главен изпълнителен директор на 1 май, след като служи като продуктов ръководител, започна работа в Grammarly, след като 14 години работи в Google по продукти като браузъра Chrome. По думите му новите функции в Grammarly Business ще помогнат на клиентите да свържат всички фрагментирани приложения, които използват за набиране на персонал, софтуер за управление на човешките ресурси, чат и имейл.

„Ако една компания наистина иска да се възползва от генеративния изкуствен интелект, той трябва да бъде интегриран във всички приложения, използвани от служителите“, казва лидерът.

Google и Microsoft вече обявиха подобни предложения. През март Google каза, че ще интегрира инструменти с генеративен изкуствен интелект в пакета Workspace, който включва Gmail, Docs, Slides и Sheets. Microsoft също обяви свой асистент с изкуствен интелект, наречен Dynamics 365 Copilot, който е насочен към приложения за продажби, маркетинг и клиентско обслужване.

Grammarly, която има 30 млн. дневно активни потребители, наскоро пусна GrammarlyGO – функция с генеративен изкуствен интелект, която позволява на потребителите да нахвърлят идеи, да пишат, редактират и персонализират текст.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:12 | 18.05.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още