fallback

Microsoft въвежда чатбот технологията на OpenAI в офис пакета 

Асистентите ще могат да генерират цели документи, имейли и слайдове въз основа на знанията, придобити при сканиране на файлове или слушане на разговори 

08:46 | 17.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

Надпреварата за най-добрия корпоративен софтуер, базирани на изкуствен интелект (ИИ), се изостря. В четвъртък Microsoft представи подобрения на всички приложения на Office като PowerPoint, Word, Teams или Excel, в които много работни стъпки ще бъдат поети от изкуствения интелект. „Това е революция", заяви Джаред Спатаро, отговорният мениджър в Microsoft. Спатаро е вицепрезидент, отговорен за подразделението Modern Work and Business Applications. 

Асистентите с изкуствен интелект, наречени съпилоти (Copilots), ще могат да генерират цели документи, имейли и слайдове въз основа на знанията, които софтуерът е придобил при сканиране на корпоративни файлове и слушане на конферентни разговори. Технологията ще дебютира през следващите месеци, а Microsoft вече я тества с 20 компании, включително осем от Fortune 500, които отказа да назове, предава Bloomberg. 

„Това е следващата голяма стъпка за нас - да я внедрим в инструментите, които всеки използва всеки ден за работата си", заяви главният изпълнителен директор Сатя Надела в интервю. Новата технология ще помогне на хората да създават “страхотно съдържание, страхотни документи, страхотни PowerPoint документи, изкуство, както и да правят сложни анализи с помощта на заявки на естествен език", каза той.

По време на презентацията на новите услуги асистентът обобщаваше съдържанието на телефонни конференции, създаваше слайдове за презентации от текстови документи със съответстващи изображения и формулираше лекции. Спатаро не назова конкретна дата за въвеждането, но говори за функциите, които в момента се тестват от 20-те пилотни компании.

Съпилотът за работа ще „превърне думите Ви в най-мощния инструмент за продуктивност в света", обяви Спатаро. „Средностатистическият човек използва по-малко от десет процента от това, което PowerPoint може да направи. Copilot отключва останалите 90 процента“, заяви от своя страна мениджърът на Microsoft Сумит Чаухан. 

„Вярваме, че това следващо поколение на изкуствения интелект ще отприщи нова вълна на растеж на производителността", добави накрая Надела. В рамките на няколко седмици ръководителят на компанията представи няколко нови продукта, базирани на ИИ. В началото на февруари например Надела представи търсачката Bing, която е разширена и включва функции на изкуствен интелект. 

Зад целия този тласък стои тясно партньорство със стартъпа OpenAI. Базираната в Сан Франциско компания предоставя езиковия модел, който захранва приложенията на Microsoft. Във вторник OpenAI представи преработена версия на своя модел, наречена GPT-4. Тази версия вече се използва в продуктите на Microsoft, казва Спатаро.

Според оценки на индустрията Microsoft е инвестирала в OpenAI около 13 млрд. долара. „Имаме тясно партньорство", заяви тогава главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман. Microsoft използва сътрудничеството, за да се противопостави на конкурента си Google.

Асистентите за работа с документи имат дълга традиция в Microsoft

Във вторник Google също представи разширения с изкуствен интелект за няколко офис приложения. Чрез въвеждане на няколко ключови параметри трябва да е възможно да се пишат имейли, например.

Технологичната компания обаче се въздържа от конкретни подробности. Освен това компанията - също като Microsoft - не даде индикации кога функциите ще бъдат разпространени сред всички клиенти.

Microsoft има дълга традиция в разработването на асистенти за офис дейност - и те не винаги са протичали гладко. Инструментът, известен като Clippy, беше източник на подигравки през 90-те години на миналия век и началото на 2000-те години. Асистентът във формата на кламер за хартия се опитваше да дава на потребителите на офис продукти повече или по-малко полезни съвети. Приложението обаче беше смятано за безполезно и деактивирано от много потребители.

Базираният на изкуствен интелект чатбот Tay, представен през 2016 г., разпространи антисемитски и расистки коментари няколко часа след пускането си и беше деактивиран от Microsoft в рамките на ден. 

Новите възможности на софтуера  

Предимството на новата технология е способността ѝ да обработва заявки на естествен език, каза Надела. Софтуерът включва приложение, наречено Business Chat, което действа като комбинация от чатбот и личен асистент за офис служители. С помощта на заявки на обикновен английски език от него може да се поиска да обобщи скорошна среща, да намери предстоящи етапи за даден проект, да изброи рисковете за планирана стратегия и да предложи как да се намалят тези опасности.

След това чатботът може да превърне този план за рисковете и смекчаването им в имейл и да създаде слайдшоу, за да представи плана. Софтуерът има и функции за проектиране, така че работникът може да поиска слайдове, които са по-леки или по-забавни, и той ще направи промени. В рамките на Word технологията може да предложи начини, по които служителят може да пренапише документите, за да ги направи по-добри.

Компанията демонстрира технологията по време на онлайн събитие, а някои клиенти ще получат достъп до Business Chat в четвъртък и петък в рамките на софтуера за конферентни разговори Microsoft Teams.

Самата презентация е била генерирана с помощта на инструменти за изкуствен интелект. Microsoft поискал от асистента идеи за това как да оформи собственото си събитие за пускане на пазара и какви демонстрации да покаже. Планът е бил достатъчно добър, за да може екипът да използва около 60% от материала, каза Джаред Спатаро. 

Технологията също така осигурява прозрачност за това, откъде е намерила информацията, която използва, заявиха от Microsoft. Когато ботът създава план или имейл, той вгражда връзки към съответните файлове, така че служителите могат да видят по-ясно как копилотът е стигнал до заключенията си. Една от критиките към чатботовете с изкуствен интелект е, че те предоставят информация, която не може да бъде лесно проверена.

Друго ключово предимство е способността на асистента да обединява данни, които в момента се намират в различни силози, каза Надела. 

„Мога да кажа: „О, ще се срещна с този клиент. Можеш ли да ми кажеш последния път, когато съм го срещал? Можеш ли да изведеш всички документи, които са написани за този клиент, и да ги обобщиш?" - казва той.

Но и новият асистент на Office, както и други подобни, прави грешки. 

„Той прави много невероятни неща и се справя с много неща, но не се справя с всичко", каза Джон Фридман, вицепрезидент на Microsoft, който е ръководил проектирането на асистента. Ето защо е от ключово значение хората да имат контрол върху процеса и начина на използване на съдържанието. Софтуерът е проектиран така, че да напомня на потребителите да проверяват работата на ИИ, казва Фридман. Ако служител сподели файл, генериран от бот, без да го редактира или промени, софтуерът дава ясно да се разбере от другите потребители, че той е бил създаден от съпилота.

„Точно както всеки път, когато някой ми изпрати чернова - аз преглеждам черновата", каза Надела. „Аз просто не приемам черновата на доверие“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:46 | 17.03.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още