Roblox отчете по-добри от очакваното резервации за четвъртото тримесечие, след като потребителите са похарчили повече пари в онлайн гейминг платформата по празниците. Новината доведе до 25% ръст на цената на акциите на компанията, предава Ройтерс.
Roblox, която е популярна предимно сред децата със заглавия като „Jailbreak” и „MeepCity”, прави експанзия в други страни и се опитва да си проправи път към по-възрастните играчи, за да запази растежа, който постигна по време на пика на индустрията през пандемията.
Освен това Roblox отчете по-малка от очакваното загуба. Резултатите ѝ значително се различават от тези на други гейминг компании като Take-Two Interactive и Electronic Arts, които обвиниха опасенията от рецесия за по-слабите си прогнози за пазара на игри.
Досега анализаторите изглеждат оптимисти, че „метавселената“ на Roblox ще запази растежа си в света след пандемията, докато компанията инвестира в привличането на потребители със събития като музикални концерти на популярни изпълнители.
Средният брой дневни потребители на Roblox достигна 65 млн. през януари, спрямо 58,8 млн. в края на декември.
Резервациите – генерирани от покупките в игрите с виртуалната валута на Roblox, наречена Robux – са нараснали със 17 на сто до 899,4 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 януари. Това надхвърли очакванията на анализаторите за 881,4 млн. по данни на Refinitiv.
Roblox генерира загуба от 48 цента на акция през четвъртото тримесечие, в сравнение с 52 цента на акция загуба, очаквана от Wall Street.
Финансовият директор Майкъл Гутри коментира, че капиталовите разходи, свързани с инфраструктура, се очаква да спаднат с „между 25 до 30 процента през 2023 г.“
Като се прибави скокът на цената на акциите от днес до 44,8 долара, книжата на компанията са записали близо 58% ръст на стойността от началото на тази година.