В нарастващата конкуренция между компаниите цветът е основен елемент в успешната стратегия за продуктов дизайн. Цветът не трябва да се разглежда като последващ елемент, а вместо това трябва да е в основата и да се вземе предвид на момента, когато говорим за разработването на продукта, материалите и финалния му вид. Живеем във визуално наситени времена и култура, и един от най-добрите начини да достигнем до днешните потребители е да използваме цвят, с който те изразяват себе си и своята уникална идентичност. Това коментира в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Лори Пресман, вицепрезидент на Института за цветовете Pantone.
Според нея все повече хора търсят потапящо преживяване във „виртуалната реалност“. Пресман разкри, че когато в Pantone са определяли Цвета на годината за 2023 г. са използвали инструмент, базиран на изкуствен интелект, за да изградят визуалното проявление на „Вива Маджента“, вплитайки в него посланията и идеите от концепцията за този цвят. „Така създадохме тази изцяло нова “Вива Маджента“ вселена, нарекохме я „Маджентавърс“ (Magentaverse), за да ни помогне да се освободим от емоциите на COVID и да стъпим в този нов свят с нова визия", посочи мениджърът.
Рубен Кастано, ръководител на отдел "Потребителско изживяване" в "Моторола", потвърди, че изборът на "Моторола" да използва новия Цвят на годината в смартфона Motorola edge 30 fusion, част от серията флагмански устройствa, е защото цветът позволява на потребителя да погледне на света по друг начин.
"Начинът, по който го създадохме - от дисплея до камерата, изключително тънкият дизайн, той олицетворява тези смели и безстрашни качества, които носи цвета. А комбинацията му със самия цвят просто приканва да изразиш себе си, посочи Рубен Кастано.
Лори Пресман посочи, че във „Вива Маджента“ „виждаме нюанс, който трепти с жизнена сила“. „Това е цвят, който произлиза от палитрата на червеното семейство, но не е обикновено червено. Това е нов вид червено, който според нас демонстрира изцяло нов символ на сила. Това червено е смел и безстрашен нюанс, чието изобилие от оптимизъм и радост може да ни помогне да напишем новата си история. Това е мощно червено, което носи сила и ни позволява да експериментираме със себеизразяването си без задръжки – нещо, което става все по-важно в днешната култура. Наелектризиращ цвят, с нюанси на кремаво и червени нотки“, определи силата на цвета за тази година експертът.
Рубен Кастано напомни, че социално-икономическите и пазарни тенденции са важни при определянето на цветовите гами за продуктите на "Моторола", но смята, че винаги трябва да се отиде стъпка по-напред – кой е най-подходящият избор за технологичните устройства.
Какви са цветовете на успеха в бизнеса и какво ще определи бъдещите тенденции в цветовете на смартфоните? Как цветовете влияят на брандовете и кога започва професионалната употреба на цвят от бизнеса? Кога за първи път Motorola използва професионални експерти по цветовете и каква е новата посока в цветовата психология и стратегия на компанията може за разберете, ако те да гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.