Китайският гигант ByteDance обяви, че тества вид услуга за доставка на храна в Китай през приложението си за кратки видеа Douyin, като потенциално се изправя срещу големи компании за електронна търговия като Alibaba и Meituan, пише CNBC.
Сега компанията обмисля разширяване на услугата след тестовия ѝ период. Douyin е китайската версия на TikTok, като и двете са собственост на ByteDance.
Говорител на Douyin заяви, че компанията е „тествала функция в Пекин, Шанхай и Чънду, която позвоява на търговците да рекламират и да предлагат продукти на потребителите на Douyin в тези избрани градове и да предлагат доставки“.
Собствениците на ресторанти често пускат стрийминг на живо, за да рекламират бизнеса си. Докато правят това, те могат да предлагат отстъпки и купони за храната си на потребителите, които гледат видеата. След това множество потребители могат да купят предложеното и да изберат време в следващите два дни, в които храната да им бъде доставена.
Моделът е много различен от този на Meituan и Ele.me на Alibaba, които са услуги за доставка на храна по поискване, подобно на Uber Eats.
„Бихме обмислили разширяване на функцията в повече градове бъдеще в зависимост от резултатите от тестовете. Все още няма подробен график“, коментира говорителят на Douyin.
Компанията тества функцията от декември.
Китайската индустрия за доставка на храна е доминирана от Meituan и Ele.me. Експерименталните стъпки на ByteDance обаче предполагат, че компанията иска дял от пазара, който през 2022 г. достигна 66,4 млрд. долара по данни на IMARC Group.
ByteDance навлиза в различни области на онлайн пазаруването. Миналата година компанията пусна моден уебсайт, наречен Yooou, извън Китай.