Компанията майка на Facebook – Meta Platforms, обновява новото си приложение за метавселени Horizon Worlds в опит да привлече повече тийнейджъри и млади хора. За целта е заложила на подобряване на дизайна на услугата, сочи бележка, изпратена до екипа, работещ по проекта, пише Wall Street Journal.
Новата стратегия включва отварянето на Horizon за тийнейджъри между 13 и 17 години, допълва текстът. В момента приложението е достъпно за хора на и над 18-годишна възраст. Новият ход може да бъде направен още през март, твърдят източници, запознати с въпроса.
В бележката, наречена „Horizon 2024 - цели и стратегия“, вицепрезидентът на Meta за Horizon Гейбриел Ол очертава задачите на екипа за първата половина на 2023 г., като основната е да се подобри задържането на потребители, особено сред тийнейджъри и млади хора. Това се поколенията, които до голяма степен ще бъдат реалните дигитални граждани на метавселената, пораснали, взаимодействайки си с технологиите и свързвайки се с хора от разстояние, пише Ол.
„Днес нашите конкуренти вършат доста по-добра работа, отговаряйки на уникалните нужди на тези хора“, пише Ол в бележката, разгледана от Wall Street Journal. „За да успее Horizon, трябва да сме сигурни, че служим предимно на тази група“.
Очилата за виртуална реалност Quest на Meta са проектирани за хора на и над 13 години, така че компанията планира да пусне преживявания за тази аудитория в Horizon, обяви говорителят на Meta Джо Озбърн.
„Тийнейджърите вече прекарват време в различни преживявания с изкуствен интелект в Quest, а ние искаме да се уверим, че можем да им предоставим страхотно преживяване и в Horizon Worlds, с подходящи за възрастта им инструменти и нужните защити“, посочва Озбърн.
Meta похарчи милиарди долари за изграждането на метавселена – версия на интернет, в която потребителите си общуват във виртуални светове. Само през 2022 г. компанията инвестира 15,9 млрд. долара в подразделението си Reality Labs, което е натоварено със създаването на хардуера и софтуера, необходими за метавселената. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг твърди, че смята метавселената за следващото ниво на компютърната технология.
Един от най-големите проблеми на Horizon е, че не успява да задържи потребителите. Играчите свалят игри на своите очила Quest, тестват ги, но не намират преживявания или други играчи, които да ги мотивират да се върнат, твърдят източници, запознати с въпроса.