Google планира да обедини екипите, работещи по картографската услуга Waze с групата, съблюдаваща продукта Maps на компанията. Това се случва в момент, в който гигантът в сферата на търсачките е под натиск да оптимизира дейността си и да свие разходите, пише Wall Street Journal.
Google планира в петък да слее над 500-те служители на Waze с огранизацията Geo, която се грижи за продуктите Maps, Earth и Street View, потвърждава говорителка на компанията.
По думите ѝ главният изпълнителен директор на Waze Неха Парих ще се оттегли от позицията си след преходен период. Google твърди, че планира да запази Waze като отделна услуга и не иска да прави никакви съкращения като част от реорганизацията.
Google очаква преструктурирането да намали застъпването на дейности по картографиране за продуктите Waze и Maps, допълва компанията.
„Google остава силно ангажирана с уникалния бранд на Waze, нейното обичано приложение, развиващата се около него общност от доброволци и потребители“, коментира говорителката.
Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай търси области за подобряване на ефективността на бизнеса след забавянето на растежа на рекламния сегмент тази година. През септември Пичай каза, че иска Google да стане с 20% по-продуктивна и подсказа, че компанията може да слее екипи, които работят по застъпващи се продукти.
През ноември активисткият хедж фонд TCI Fund Management призова Alphabet агресивно да свие разходите си, като написа писмо до мениджмънта, в което посочва, че броят на служителите е твърде голям.
Google придоби Waze през 2013 г. за 1,1 млрд. долара – четвъртата по големина сделка за гиганта по това време. Придобиването беше разгледано от регулаторите, включително от Федералната търговска комисия в САЩ, която в крайна сметка реши да не оспорва сделката.
Waze има 151 млн. месечно активни потребители на своята услуга за карти, която е известна с това, че поддръжа подробни данни за трафика. Освен това работи по изграждането на рекламен бизнес в последните няколко години.
Услугата до голяма степен работи независимо от Google Maps след споразумението, въпреки че Google интегрира някои популярни функции от Waze в своя основен продукт.
През 2021 г. Ноам Бардин, главен изпълнителен директор, който преведе Waze през процеса на продажбата на Google, напусна компанията, за да създаде Post – конкурент на Twitter.
По-късно Бардин написа текст в блог, в който описва предизвикателствата, с които се е сблъскал, след като се е присъединил към Google, включително да се ориентира в практиките за наемане на компанията и вътрешната бюрокрация.
„Целият растеж на Waze след придобиването се дължеше на работа, която свършихме ние, а не на подкрепата от компанията майка“, написа той. „Поглеждайки назад, вероятно можехме да се разраснем по-бързо и по-ефективно, ако бяхме останали независими“.
Кристофър Филипс, бивш музикален технологичен директор, ръководи Geo организацията, която ще съблюдава Waze.