Zoom Video Communications Inc понижи в понеделник годишната си прогноза за приходите, тъй като платформата за видеоконференции очаква да бъде засегната от свиването на онлайн бизнеса, предава Ройтерс.
Главният финансов директор на Zoom Кели Стекелберг заяви по време на разговора с анализаторите след представянето на отчета, че онлайн бизнесът на компанията ще се свие с близо 8% през годината.
След като отбеляза огромен ръст по време на пандемията, Zoom, която се конкурира с WeChat Work, Teams на Microsoft, WebEx на Cisco и Slack, се сблъсква със забавяне, тъй като рязката инфлация намалява покупателната способност на клиентите.
Облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията по света, също оказва влияние върху бизнеса на компанията, тъй като хората започват да прекарват по-малко време онлайн.
Сега Zoom очаква годишните приходи да бъдат между 4,37 и 4,38 млрд. долара в сравнение с по-ранната прогноза за между 4,39 и 4,40 млрд. долара.
„Насоките предполагат по-нататъшна слабост както в корпоративния сектор, така и в онлайн сектора. Трудно е да се разграничи каква част от това е макроикономическа (особено като се има предвид забавянето на наемането на служители или съкращенията в технологичния сектор) и каква част е свързана с конкуренцията", казва пред Ройтерс анализаторът на RBC Риши Джалурия.
„Фокусът на Zoom остава върху способността му да се разшири и да се превърне в по-голяма платформа", добавя той.
Компанията обаче повиши прогнозата си за годишната си коригирана печалба на акция до между 3,91 и 3,94 долара в сравнение с прогнозираните по-рано 3,66-3,69 долара.
Приходите за третото тримесечие, приключило на 31 октомври, са нараснали с 5% до 1,1 млрд. долара благодарение на 20% увеличение от страна на високоплатежни корпоративни клиенти, съобщи компанията.
На коригирана база победителят в борбата с пандемията е спечелил 1,07 долара на акция през тримесечието в сравнение с прогнозите за 84 цента, показват данни на Refinitiv.
„Приходите ни надхвърлиха прогнозите, като продължихме да се развиваме в сферата на корпоративния бизнес", каза главният изпълнителен директор Ерик Юан в изявление, като подчерта по-високата от очакваната печалба. Но компанията продължава да бъде засегната от валутните колебания и „засиления контрол върху сделките за нов бизнес", каза той по време на разговора.
Тайлър Радке, анализатор в Citigroup Inc., е скептичен, че растежът на компанията ще се възстанови скоро. „Въпреки някои скромни повишения на приходите водещите индикатори предполагат признаци на постепенно влошаване", написа той след публикуването на резултатите.
Акциите на базираната в Сан Хосе, Калифорния, Zoom, които се колебаят близо до цените отпреди пандемията, се понижиха до най-ниската си стойност от 74,73 долара в следборсовата търговия, след като затвориха на ниво от 80,26 долара в Ню Йорк. Акциите са загубили 56% през тази година.
През периода, приключил на 31 октомври, компанията е имала 209 300 корпоративни клиенти, което е с 14% повече в сравнение с предходната година. Анализаторите прогнозираха средно, че Zoom ще отчете 210 105 корпоративни клиента. Големите предприятия съставляват все по-голям дял от приходите на Zoom, тъй като тя губи потребителите и малките предприятия.
Отливът на потребителите и малките предприятия започна да се стабилизира през тримесечието. Средният месечен спад на тези онлайн клиенти е 3,1% през третото фискално тримесечие в сравнение с 3,7% през същия период на миналата година.
Онлайн бизнесът все още оказва „потискащо влияние върху общия темп на растеж на компанията", каза главният финансов директор Кели Стекелберг по време на разговора.
Що се отнася до потенциалните придобивания, Zoom търси подходящи цели „всеки ден", каза Стекелберг. „Свиването на оценките не е загуба за нас“.
Zoom съобщи, че има 3286 клиенти, които са допринесли за приходи от над 100 000 долара за последните 12 месеца, което е увеличение с 31% спрямо периода година по-рано. Продажбите в американския регион са нараснали с 11%, докато в Европа, Близкия изток и Африка са потънали с 9% поради валутните колебания и влиянието на войната в Украйна. Приходите в Азиатско-Тихоокеанския регион са намалели с 3%, каза Стекелберг.