Компанията за музикален стрийминг Spotify отбеляза приходи за второто тримесечие над оценките на анализаторите в сряда, подкрепена от 14% скок на платените абонати и прогнозира оптимистично текущо тримесечие, макар че ще спре производството на своя автомобилен аксесоар Car Thing, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията поскъпват с над 15% около час след началото на редовната сесия.
Броят на месечните активни потребители се е увеличил почти с една пета до 433 млн. души, което е над очакванията за 428 млн. души и се очаква те да достигнат 450 млн. през третото тримесечие.
Приходите на шведската компания за музикален стрийминг идват от платени абонати и от реклами на потребители, които използват безплатната версия на услугата. Печалбата от реклами е нараснала с 31% през тримесечието.
Инвеститорите се тревожат за компаниите, които зависят от подобни приходи, след като собственикът на Snapchat Snap миналата седмица предупреди, че рекламодателите са затегнали разходите в отговор на по-мрачните икономически перспективи.
„Вярно е, че видяхме известно забавяне през последните две седмици на тримесечието“, каза главният финансов директор на Spotify Пол Вогел в интервю.
„Макар че очакваме рекламите да станат много по-голяма част от бизнеса ни в дългосрочен план, все още сумата е сравнително малка като част от приходите с дял от само 13%“, каза той.
Премиум абонатите, които стоят зад по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили до 188 млн. души, което е над прогнозите на анализаторите за 187 млн.
Spotify отбеляза 23% увеличение на приходите до 2,9 млрд. евро спрямо очаквания за 2,8 млрд. евро, сочат данни на Refinitiv.
Car Thing – автомобилно устройство за стрийминг, управлявано с глас, бе представено през април миналата година преди по-широко въвеждане. С цена от 89,99 долара устройството в момента се продава с отстъпка за 49,99 долара.
При тази цена и с нарастващи проблеми във веригите на доставка компанията не може да постигне привлекателен икономически профил, каза главният изпълнителен директор Даниел Ек в интервю.
„Видяхме голямо търсене при автомобилите със съществуващи интеграции и автомобилните производители се пробуждат и предлагат все по-добри и по-добри решения за колата“, каза той.
Spotify, която наема агресивно, забавя ръста на привличане на служители с 25% през третото тримесечие, докато следи по-внимателно пазарната активност.
Предвид несигурността на пазара тази стъпка е разумна, тъй като наемането на хора е дългосрочно решение, което не е лесно обратимо, каза Ек.
Spotify прогнозира платени абонати за текущото тримесечие от 194 млн. души. Компанията очаква и приходи за 3 млрд. евро, което е над оценките за 2,95 млрд. евро.