Американският технологичен гигант Microsoft ще пусне част от игрите си за Xbox на новите умни телевизори на Samsung от 30 юни. Това е важна стъпка към привличането на геймърите, които не разполагат с конзоли, предава Ройтерс.
Абонатите на услугата за облачен гейминг на Xbox ще могат да играят повече от 100 заглавия на телевизорите, които ще могат да се свързват с популярните контролери, разполагащи с bluetooth свързаност, разкри Microsoft.
Игрите, до които ще има достъп, включват „Halo Infinite” и „Forza Horizon 5”. Те ще са достъпни на новата серия от телевизори, а конзола Xbox няма да бъде необходима, за да се играят.
Xbox започна да работи с големи производители на телевизори още миналата година, в опит да популяризира игрите си на различни устройства и да увеличи потребителите на абонаментното си предложение Xbox Game Pass. По това време Microsoft заяви, че изгражда свои собствени устройства за стрийминг на игри в облака. В четвъртък компанията заяви, че потребителите ще се нуждаят само от контролер, поддържащ Bluetooth, за да използват приложението за игри на Samsung.
Компанията пусна стрийминг на игри на смартфони с Android през 2018 г. Приложението ще бъде налично на 30 юни в 27 държави на смарт телевизорите на Samsung от 2022 г., заяви Microsoft. Game Pass се конкурира с Amazon.com Inc., Nvidia Corp. и Google на Alphabet Inc. в предлагането на базирани в облака игри чрез абонаменти. Активни в тази област са Meta Platforms Inc., която предлага безплатни игри на своята платформа Facebook Gaming, и Sony Group Corp. с някои игри за PlayStation, достъпни за стрийминг.
Игрите в облака позволяват на хората да стриймват игри, използвайки свързани с интернет устройства, подобно на стрийминга на видеосъдържание в Netflix, Hulu и други платформи. Стриймингът на игри обаче е по-голямо предизвикателство, тъй като игрите са интерактивни и изискват много повече данни, за да работят безпроблемно. Ходът се случва в момент, в който Microsoft се опитва да приключи сделката си за около 75 млрд. долара за закупуване на голямото студио за игри Activision Blizzard Inc. Сделката, чието приключване е планирано за юли 2023 г., ще добави към Microsoft разработчиците на популярните франчайзи Call of Duty, World of Warcraft и Candy Crush, което ще помогне за увеличаване на съдържанието, предлагано в Game Pass.
Развитието на бизнеса с игри в облака ще помогне на Microsoft да диверсифицира още повече бизнеса си, насочен към потребителите. По-широката стратегия на главния изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела поставя изчисленията в облака в центъра на съвкупност от различни бизнеси - от корпоративен софтуер и съхранение на данни до социални медии и цифрова реклама.