Peloton Interactive Inc. ще намали цените на своите велоергометри и бягащи пътеки и ще повиши месечните абонаменти за онлайн тренировъчните класове.
Промените са част от усилията на новия главен изпълнителен директор на Peloton да създаде компания, която да е по-фокусирана върху дигиталния си бизнес и по-малко зависима от продажбите на свързано оборудване за упражнения, пише The Wall Street Journal.
От 1 юни собствениците на оборудване на Peloton ще плащат по 44 долара на месец, което е увеличение спрямо 39 долара, за достъп до показатели и абонаменти за предавания на живо и курсове по заявка, които се свързват с техните велоергометри и бягащи пътеки. Месечната такса от 12,99 долара за достъп до курсовете, които не са свързани с оборудване, няма да се промени.
Междувременно компанията намалява цената на велоергометрите и бягащите пътеки. Цените на велоергометрите Peloton ще започват от 1445 долара, включително 250 долара такса за доставка, което е намаление спрямо 1745 долара с включена доставка. Цените на бягащите пътеки ще започват от 2 695 долара, включително 350 долара такса за доставка, което е по-малко от 2 845 долара, включително доставката.
„Това е стратегическо решение за увеличаване на мащаба и на пазарния дял", заяви компанията на своя уебсайт.
Този ход се случва ден, след като инвеститорът активист Blackwells Capital отново настоя Peloton да обмисли продажба, като заяви в презентация, че компанията не е постигнала голям напредък под ръководството на главния изпълнителен директор Бари Маккарти, който започна работа през февруари.
Първоначално Peloton беше един от най-успешните производители, но след като увеличи производството си в момент, когато търсенето на фитнес продукти за домашна употреба се понижи, изпитваше затруднения. Базираната в Ню Йорк компания понижи прогнозите си за приходите за няколко поредни тримесечия и заяви, че ще съкрати около 20% от работните си места. Пазарната оценка на компанията е спаднала от най-високата стойност от около 50 млрд. долара до около 8 млрд. долара днес.
Маккарти пое поста на основателя Джон Фоли, който бе подложен на критики от страна на инвеститорите заради това, че залагаше на очакването търсенето на продуктите на Peloton да се запази и харчеше много за увеличаване на производството.
Маккарти, бивш главен финансов директор на Spotify Technology SA и Netflix Inc., заяви в интервю през миналия месец, че бизнес моделите, базирани на абонамент, са по-печеливши от тези, които разчитат на производството като основен източник на печалба. Маккарти смяташе, че може да приложи в Peloton някои от стратегиите, които са сработили в Netflix и Spotify.