Въпреки че стои заедно с Джак Дорси зад една от най-големите финтех компании в света – Block, която доскоро се наричаше Square, нейният съосновател и главен изпълнителен директор Джим Макелви продължава да развива нови продукти и услуги.
На Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC Barcelona) той представи две от новите си начинания, които определя като все още нетествани продукти.
Първият носи името Invisibly и според Макелви е по-важният от двата. Целта му е да постави списъка с новини (нюзфийда) на потребителите под техен личен контрол.
„Може да си мислите, че сами държите контрола над нюзфийда си, но истината е, че платформите се опитват да ви държат ангажирани, защото така изкарват пари“, коментира той. „Колкото по-дълго ви държат ангажирани, толкова повече пари правят“.
Самият Макелви с времето става все по-недоволен от това, което вижда в своя фийд, ето защо си дава дълга почивка от новините.
„Аз ставах все по-недоволен, все по-ядосан, така че спрях да чета новини с години. За себе си изградих продукт – нюзфийд, който е под мой контрол. Наличен е в Invisibly.com“, обяви той.
На този етап потребителите могат да се регистрират за нюзфийд на английски език, в който няма paywall (метод за ограничаване на достъпа до съдържание чрез абонамент или друго плащане), няма и реклами.
Вторият продукт е все още в начален етап на развитие, но също е свързан с персонализирането на добре позната услуга – имейла. След като стотици хора на ден започват да пишат на Маккелви в опит да му представят своите компании и да търсят съвет или финансиране от него, той си създава собствен paywall за имейла.
„Успех, ако искате да ми пише... Ще се наложи да ми платите 5 цента, за да може имейлът ви да премине през тази преграда“, коментира той.
По думите му по този начин е успял да елиминира „99% от имейл боклука“ и е започнал да получава писма само от хора, за които е наистина важно да се свържат с него.
„Създадох този продукт само за себе си, но ще се радвам, ако и други го ползват. Всъщност е наличен само от два дни“, каза Макелви.
Това не са първите продукти, които той създава заради собствените си нужди. Твърди, че по същия начин е създал Square заедно с Джак Дорси, който доскоро беше главен изпълнителен директор на Twitter.
„В началото правех продукти от стъкло. С това се занимавах. Но имах големи проблеми с продажбите, защото не можех да приемам плащания с карти отвсякъде“, посочи той, допълвайки че макар в САЩ плащанията с кредитни карти да са доминиращи, в много други части на света не са. Например в Испания допреди 2 години около 87% от трансакциите са били в пари в брой, но пандемията е започнала да променя това. Сега 45% от испанските трансакции са с физически карти.
Така се ражда Square.
„ С Джак искахме да създадем компания заедно, но са нямахме идея. Аз обаче имах проблем, който се превърна във възможност“, припомня си Макелви. Той твърди, че Европа е много важна за компанията и Block ще продължи да навлиза на нови пазари, след като отскоро предлага услуги в Испания, Ирландия и Франция.