Salesforce.com Inc. даде прогноза за тримесечните и годишните си резултати, която надхвърли прогнозите на анализаторите, тъй като лидерът в областта на софтуера за връзки с клиенти продължава да интегрира Slack и разширява продуктовата си линия.
Приходите ще достигнат 7,38 млрд. долара през периода, приключващ през април, заяви базираната в Сан Франциско Salesforce във вторник в изявление. Анализаторите прогнозираха средно 7,26 млрд. долара според данни, събрани от Bloomberg. За цялата година продажбите ще достигнат 32,1 млрд. долара при средна прогноза от 31,8 млрд. долара.
„Тъй като успехът на нашите клиенти определя финансовия ни успех, тримесечие след тримесечие генерираме дисциплиниран, печеливш растеж в мащаба", каза в изявлението съизпълнителният директор Брет Тейлър.
Salesforce работи по интегрирането на Slack след закупуването на платформата за незабавни съобщения за 27,7 млрд. долара, както и по добавянето на продукти в опит да продаде повече инструменти на съществуващите клиенти. Дори и без това разширяване анализаторите виждат много възможности за увеличаване на продажбите на водещия софтуер на компанията, който позволява на фирмите да управляват и взаимодействат с клиентите (CRM софтуер). Въпреки това Salesforce се сблъсква и с конкуренцията на големи компании като Microsoft Corp. и новопоявили се фирми като Freshworks Inc. Сравнително нови компании като ZoomInfo Technologies Inc. също постигат успех, предлагайки инструменти, които могат да бъдат внедрени върху данните, съхранявани в CRM системата, за да помогнат за подобряване на дейността по продажбите - възможности, които Salesforce планира да добави чрез своя продукт Einstein, поддържан от изкуствен интелект.
„Смятаме, че пазарът на софтуер за продажби може да нарасне с двуцифрени числа през следващите няколко години", пишат анализаторите на BMO Capital Market в бележка, публикувана преди отчета. „Смятаме, че Salesforce е добре позиционирана, за да завладее областите с най-висок растеж на пазара, като например управлението на приходите и планирането“.
Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в продължителната търговия, след като затвориха на цена от 208,89 долара за брой в Ню Йорк. Подобно на други доставчици на софтуер, акциите на Salesforce се движат надолу през последните няколко месеца, като се обезцениха с повече от 30% от рекордния си връх през ноември до края на търговията във вторник.
През четвъртото фискално тримесечие Salesforce отчете увеличение на приходите с 26% до 7,33 млрд. долара, което надхвърля средната прогноза на Wall Street за 7,23 млрд. долара. Печалбата на акция, без да се включват някои елементи, е 84 цента, в сравнение с прогнозата на анализаторите за 74 цента.
През декември компанията разтревожи инвеститорите, когато съобщи за забавяне на продажбите в подразделението си MuleSoft, което помага на клиентите да свързват своя софтуер в интернет. Бившите служители обясниха спада с отлива на най-добрите таланти и трудностите при наемането на персонал в резултат на ранното решение да се включи екипът за набиране на персонал на MuleSoft в отдела за човешки ресурси на Salesforce. Въпреки това приходите на MuleSoft започнаха да се възстановяват, като през тримесечието нараснаха с 24% до 467 млн. долара. Макар че все още не са се върнали към почти 50-процентния ръст, отчетен през май миналата година, резултатите показват, че компанията бързо се справя с проблемите, довели до спада в продажбите.
„Не мислехме, че това ще бъде поправено за едно тримесечие", заяви в интервю за Bloomberg главният директор по приходите Гавин Патерсън. По думите му „вероятно ще отнеме до края на финансовата 2023 г., за да се справим напълно с всички трансформации, които трябва да въведем, за да поправим MuleSoft“.
Патерсън заяви, че глобалните санкции срещу Русия, произтичащи от войната с Украйна, ще имат „минимално въздействие" върху бизнеса на Salesforce и все още не са принудили компанията да предприеме някакви действия.
„Тъй като санкциите са въведени, ние ги отразяваме, като внимаваме с кого правим бизнес", каза той.