Цената на листнатите в Ню Йорк акции на Palantir Technologies спада, след като компанията за софтуер за данни обяви резултати, които продължават да показват липсата на печалба, въпреки че прогнозата за оперативния марж показва леко подобрение тази година, пише Bloomberg.
Цената на книжата се понижава с над 11% минути след 17:30 ч. в четвъртък. За последните 12 месеца акциите са загубили близо половината от стойността си.
„Трябва да работим по бизнеса в Европа“, коментира главният оперативен директор на Palantir Шиам Санкар в интервю за Bloomberg. Регионът трябва „да се отвори отново“, премахвайки рестрикциите, свързани с Covid-19, допълва той. Санкар твърди, че очаква компанията да привлече 175 експерти по продажбите тази година, като много от тях са фокусирани в европейските търговски клиенти.
Питър Тийл и Алекс Карп създадоха Palantir преди близо две десетилетия с идеята да продават софтуер на американски правителствени агенции и техните съюзници. Компанията работеше усилено през последните години, особено през миналата, за да привлече повече корпоративни клиенти. Тя добави стотици търговци в екипа си, опрости софтуерните си продукти и дори създаде програма, чрез която да придобива дялове от малки стартъпи, които искат да са нейни клиенти.
Palantir обяви, че ще достигне 23% коригиран оперативен марж при 443 млн. долара приходи за тримесечието, завършващо през март, се оказа под средната прогноза на анализаторите за 26,6% по данни на Bloomberg.
Компанията заяви, че очаква през фискалната 2022 г. оперативният ѝ марж да нарасне до 27%.
Загубата е спаднала до 59 млн. долара през четвъртото тримесечие, от 91 млн. долара през предходното.
Коригираната печалба е 2 цента на акция за отчетния период, но е под прогнозата за 3 цента на акция. Нетната загуба е 8 цента на акция.
През 2021 г. общите годишни приходи са нараснали с 41% до 1,5 млрд. долара, отговаряйки на очакванията.
Бизнесът с правителства се е увеличил с 47 на сто до 897 млн. долара, докато търговският бизнес е нараснал с 34% до 645 млн. долара. Въпреки че броят на корпоративните клиенти е скочил тройно през 2021 г. до 147, повечето от тях са американски клиенти.
Ръстът на приходите за миналата година е 41%, над 40-те процента, които тя обяви, че очаква в края на миналата година.