Американският интернет гигант Snap обяви, че е наел първия си директор по партньорствата с телекоми, докато компанията майка на приложението Snapchat се опитва да засили растежа си извън Съединените щати, предава Ройтерс.
Базираната в Санта Моника, Калифорния, компания се радва на голяма експанзия зад граница, след като подобри приложението си за телефони с Android, които са по-широко използвани от тези с iOS на Apple извън САЩ. Сега Snap се подготвя за ускоряване на растежа чрез партньорства с телекомуникационни оператори в страни като Индонезия и Индия, където Snapchat наскоро достигна 100 млн. месечно активни потребители.
Ан Лоренсън, която се присъедини към Snap, след като беше в Google, ще служи като управляващ директор партньорства с глобални телекоми. Тя ще бъде базирана в Париж и ще стане първия директор на Snap, който ръководи международен екип, като работи извън Съединените щати, допълва фирмата.
Докато работи в Google, Лоренсън съблюдава стратегията за развиване на операционната система Android в Европа, Близкия изток и Африка чрез партньорства с производители на смартфони и телекоми в тези региони.
Snap използва стратегията, за да се разрасне в Индия – ключов пазар за растеж на чат приложенията и социалните мрежи. Компанията си партнира с големите доставчици на смартфони с Android в страната, като Samsung и Oppo, които предварително инсталираха Snapchat на своите устройства.
Snap също така сключи сделки за рекламиране на своите камери и функции с добавена реалност. Google и индийският телеком Jio интегрираха лещите на Snapchat, които могат да наслагват визуални ефекти върху снимки и видеа, в наскоро пуснатия смартфон JioPhone Next.
Индонезийският телекомуникационен оператор Indosat Ooredoo си партнира със Snap по-рано тази година по пускането на програма, която да помогне на брандове и създатели на съдържание да използват функциите с добавена реалност.