Компанията за онлайн запознанства Match Group работи по това да заобиколи системите за разплащания на Apple и Google, след като властите в САЩ и Южна Корея разхлабват хватката на технологичните гиганти около трансакциите, извършвани в приложенията, пише Wall Street Journal.
Базираната в Далас Match – компанията, която стои зад Tinder, Hindge и OkCupid – разчита на магазините за приложения, за да привлича нови потребители, Нейните услуги са свободни за сваляне, но потребителите плащат за абонаменти и други премиум услуги, като възможността да виждат кога друг потребител на Tinder чете съобщенията.
Таксите, които Alphabet и Google прибират от плащанията в приложения, са най-големият разход на Match, заяви главният финансов директор Гари Суидлър.
Apple и Google имат комисиона за плащания, извършени през приложения, които се предлагат в техните магазини. За Match тези такси представляват около 30% от приходите, които компанията получава от подобни плащания.
Миналата седмица федерален съдия в Калифорния реши, че Apple не може да блокира разработчици на приложения, които искат да изпращат своите потребители извън магазина за приложения, където да извършват разплащания. Разглеждането на практиката беше предизвикано от разработчика на популярната игра Fortnite – Epic Games.
Отделно от това през август властите в Южна Корея приеха закон, който влезе в сила във вторник и който изисква Apple и Google да отворят магазините си за приложения за алтернативни методи за разплащане. По-рано тази година Match обяви, че придобива базираната в Сеул социална мрежа Hyperconnect за 1,7 млрд. долара. По думите на Match бизнесът на Hyperconnect е засегнат от новата регулация.
“От моя гледна точка това е нещо като домино ефект по света“, коментира Суиндлър, който освен главен финансов директор е и главен оперативен директор на Match. “Смятаме, че и други юрисдикции ще последват примера“.
Match очаква тази година да плати около 500 млн. долара комисиони върху трансакциите си на Apple и Google, допълва той. Компанията не разкрива точната сума, нито желае да сподели каква е била тя през предходната година.
Компанията работи по алтернативна опция за разплащания, която се очаква да предложи на потребителите на Hyperconnect в следващите месеци, коментира Суидлър. Подобна възможност ще бъде предложена и на потребителите на Apple в резултат на решението на калифорнийския съд. Match планира да даде отстъпки на потребителите, които плащат директно на компанията, но подробностите за цените все още не са уточнени.
Потенциално спестените средства ще зависят от това колко потребители решат да променят начина си на плащане, твърди Суидлър. Компанията имаше около 15 млн. плащащи клиенти през тримесечието, завършило на 30 юни, което е с 15% повече спрямо година по-рано.
Говорител на Apple твърди, че компанията разглежда решението на съда в Калифорния. Що се отнася до новия закон в Южна Корея, Apple коментира, че вярва, че мярката ще намали защитата на потребителската неприкосновеност и ще има и други ефекти. „Вярваме, че доверието на потребителите в покупките в App Store ще спадне в резултат на закона“, посочва компанията.
„Възнамеряваме да се съобразим с корейския закон и ще продължим да разглеждаме опциите, които ни позволяват да поддържаме таксите за услуги, които поддържат Android безплатен и подкрепят нашите инвестиции в екосистемата“, посочва говорител на Google. Компанията планира да сподели повече информация с разработчиците в следващите седмици, допълва говорителят ѝ.
Предлагайки 10% намаление от абонамента, Match може да успее да накара около една трета от потребителите на Apple да си плащат директно, което ще даде на компанията допълнителни 80 млн. долара брутна печалба, прогнозира анализаторът от BTIG Джейк Фулър.
Фулър твърди, че около две трети от таксите върху покупки в приложенията Match плаща на Apple, а Match ще спечели 2,2 млрд. долара брутна печалба през тази година. Match, която миналата година се отдели от предишната си компания майка IAC/Interactive, твърди, че не дава разбивка за брутната си печалба.
Компанията генерира 140,9 млн. долара нетна печалба за тримесечието до 30 юни, което беше с 88% повече спрямо година по-рано. Общите приходи за периода са 707,8 млн. долара, или с 27% повече на годишна база, сочи финансовият отчет на групата.
Суидлър твърди, че освен за предоставянето на намаления, Match планира да използва потенциалните спестявания от промените в разплащания, за да инвестира в нови продукти и да наеме повече хора.