Американският софтуерен концерн Adobe Inc. придобива Frame.io, стартъп, който прави софтуер за видео сътрудничество, за около 1,3 милиарда долара в брой, заяви пред Bloomberg в интервю висш мениджър на Adobe.
Frame.io ще донесе повече възможности в творческия облак на Adobe, където се намират Adobe Photoshop и Illustrator, каза Скот Белски, главен продуктов директор на Adobe и изпълнителен вицепрезидент на Creative Cloud.
Белски заяви, че Adobe е поискал да купи базираната в Ню Йорк Frame.io, след като е осъзнал, че клиентите му го използват с пакета от продукти на Adobe. Компанията обмисляше изграждането на свои собствени инструменти, за да улесни екипите да редактират видео заедно, но в крайна сметка вместо това е решила да купи Frame.io.
Frame.io обслужва клиенти като телевизионни оператори и медийни агенции, заяви в четвъртък в интервю неговият основател и главен изпълнителен директор Емери Уелс. Уелс и съоснователят Джон Травър ще се присъединят към Adobe след приключването на сделката, което се очаква да се случи през четвъртото тримесечие на финансовата 2021 г. на Adobe.
Frame.io започва през 2015 г., няколко години след като основателите му излязоха с концепцията за компанията. Подкрепена бе от Insight Partners и Accel.
Търсенето на видео съдържание експлодира
Експлозията във видеото в социалните медии предизвика и търсенето на продукти, които улесняват редактирането на видео в реално време. Това означава, че всеки с телефон - не само медийни компании или рекламодатели - се стреми да произвежда професионално изглеждащ видеоклип.
Белски каза, че видео клиентите на Adobe, от малкия бизнес до училищата и най-големите компании, искат да създават повече видео на повече платформи, поради което са необходими повече инструменти.
Алън Уебър, вицепрезидент по изследване на потребителското преживяване в изследователската фирма IDC, казва, че старият начин хората да редактират видеоклипове е да седят заедно в стая и заедно да преглеждат промените. „В днешния свят наистина не можете да направите това, защото хората са разпръснати навсякъде“, каза Уебър.
Производителят на Photoshop продължава да инвестира сериозно в проектирането на нови инструменти за професионалисти и любители в креативната сфера.
Придобиването на Frame.io е най-голямата сделка на Adobe, откакто купи Workfront за 1,5 милиарда долара през миналата година.
Adobe е лидер в индустрията за графичен и визуален софтуер в продължение на десетилетия. Акциите му, които поскъпнаха с 27% тази година, се търгуваха на почти непроменено ниво от 637,66 долара в четвъртък в Ню Йорк, с ръст от 1,74 на сто за деня.