fallback

Google ограничава рекламите, насочени към тинейджъри

Компанията въвежда и промени в политиките на YouTube, засягащи младежите

21:22 | 10.08.21 г.

Google ограничава рекламите, насочени към млади потребители под 18-годишна възраст. Това се случва в рамките на серия от промени, извършвани от гиганта в търсачките, целящи подобряване на защитата на сигурността на тинейджърите, пише Bloomberg.

Базираната в Калифорния компания заяви, че ще започне да блокира рекламите, които са насочени към тинейджъри на базата на данни, събрани за тяхната възраст, пол и интереси. Наскоро Instagram на Facebook обяви подобна политика срещу потребителите под 18-годишна възраст.

Google посочва в блога си, че също така планира промени в политиките и в сайта за видеа YouTube, в търсачката си, в Google Assistant, историята за местоположението, Google Play Store и Google Workspace for Education.

В YouTube компанията по подразбиране ще прави видеата, качвани от потребители между 13 и 17 години, лични. Автоматизираната функция за поверителност означава, че видеата на тези потребители могат да се гледат само от тях или от одобрени зрители. Тези тинейджъри обаче ще могат да отключват видеата, така че те да се гледат публично. Освен това YouTube ще включи по подразбиране напомняния на младите потребители да си вземат почивка и да отидат да спят вечер. Не на последно място ще бъде спряна функцията за автоматично пускане на нови видеа при младежите.

Google твърди, че разширява функцията SafeSearch в търсачката си, за да филтрира неподходящите за деца между 13- и 18-годишна възраст видеа. Тази функция ще се прилага и в Google Assistant при умни устройства. Инструментът също така позволява на потребителите под 18 години да отбелязват за премахване свои снимки, които се появяват в Google Search. Компанията заяви, че повече няма да събира данни за местоположението на тази възрастова група. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:13 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още