Изкуственият интелект на TikTok вече не е тайна – в действителност вече е на отворения пазар. Financial Times е научил, че компанията майка ByteDance е създала подразделението BytePlus без да вдига шум, а то продава технологията на TikTok, включително алгоритъма за препоръки, пише Engadget.
Освен това клиентите могат да купят и други технологии, като ефекти в реално време и автоматизирани преводи, както и различни функции.
Звеното BytePlus се е появило през юни и е базирано в Сингапур, въпреки че има присъствие в Хонконг и Лондон. Компанията се опитва да регистрира търговски марки и в Съединените щати, въпреки че не е ясно дали фирмата има американско присъствие на този етап.
До този момент тя е привлякла няколко клиента. Американското модно приложение Goat вече използва кода на BytePlus, както и индонезийската компания за пазаруване Chilibeli и туристическия уебсайт WeGo.
ByteDance не е пожелала да коментира плановете си за BytePlus.
Ход като този не е особено изненадващ, макар че може да отнеме част от превъзходството на TikTok. Той все пак може помогне на ByteDance да се конкурира с Amazon, Microsoft и други компании, продаващи корпоративни инструменти. Освен това може да даде шанс на фирмата да хеджира. TikTok и китайският ѝ еквивалент Douyin могат да са близо до плато, а продаването на технологиите им може да подкрепи източниците им на приходи.