Huawei увеличава усилията си в софтуерни области като изчислителните облаци и умните коли, докато американските санкции продължават да ощетяват хардуерния ѝ бизнес, пише CNBC.
Миналата седмица Arcfox, бранд на автомобилния производител BAIC Group, пусна кола с технология на Huawei. По-точно ползва операционната система HarmonyOS на Huawei, която се появи през 2019 г., както и възможности за автономно шофиране. Huawei няма да произвежда коли, а вместо това ще се фокусира върху технологии, които им помагат.
В неделя Huawei пусна няколко облачни продукта – в момент, в който се опитва да се бори с пазарния лидер в Китай Alibaba.
В прессъобщение от неделя Huawei посочва, че се надява, че фокусът ѝ в облачните услуги „евентуално ще увеличи дела на нашия софтуер и на бизнеса с услуги в общия ни приходен микс“.
Компанията се насочва към софтуера, след като американските санкции срещу Huawei доведоха до спад на продажбите на смартфони на компанията. Китайският гигант беше поставен в черния търговски списък на САЩ през 2019 г., който ограничава достъпа ѝ до американски технологии. Миналата година пък Вашингтон предприе действия, чрез които спря ключови доставки на чипове към технологичната компания.
„Huawei засилва фокуса си върху това да бъде софтуерна/облачна компания и такава за услуги“, коментира Нийл Шах, директор проучвания в Counterpoint Research.
Той твърди, че в резултат на санкциите на Вашингтон китайската компания „не е в състояние да доставя ключови полупроводникови компоненти и свързаните с тях технологии“ от Съединените щати.
„С тези усилия Huawei става като Google”, посочва Шах.
Google стои зад мобилната операционна система Android, използвана от повечето смартфони в света. Освен това технологичният гигант работи по автомобилен софтуер и има бързо развиващ се бизнес с облачни услуги.
Huawei също рекламира своята HarmonyOS като способна да работи на различни устройства – от смартфони до телевизори и автомобили.
Насочвайки се към области като превозните средства и облака, Huawei се изправя срещу една от най-големите китайски технологични компании. Alibaba е пазарен лидер в Китай в областта на облачните услуги. А в сферата на автомобилите много компании се борят за парче от пая с утвърдени играчи като Baidu и нови участници като Xiaomi.
Зад действията на Huawei в сферата на софтуера се крие и опит да се изолира от потенциални геполитически и други действия на САЩ. Въпреки че Вашингтон успешно възпрепятства достъпа на Huawei до чиповете, за него може да е по-голямо предизвикателство да засегне софтуерния бизнес.
„Ще бъдат по-защитени, когато говорим за геполитиката на САЩ“, коментира Уонг от IDC. По думите му чиповете, необходими в автомобилите, не изискват толкова напреднал прозводствен процес, както смартфоните.