fallback

Apple ще разшири осезаемо рекламния си бизнес

Компанията планира да добави втори рекламен слот в раздела „Предложени“ приложения на страницата си за търсене в App Store

09:50 | 22.04.21 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple ще разшири своя рекламен бизнес, точно в период, в който въвежда нови правила за поверителност на iPhone, които вероятно ще осакатят таргетираните реклами, предлагани от нейните конкуренти, включително Facebook, твърди Financial Times, позовавайки се на двама свои източници.

Производителят на iPhone вече продава реклами при търсене за своя App Store, които позволяват на разработчиците да плащат за най-добрия резултат. Например при търсене на „Twitter“ първият резултат е TikTok.

Сега Apple планира да добави втори рекламен слот в раздела „Предложени“ приложения на страницата си за търсене в App Store. Този нов слот ще бъде пуснат до края на месеца, твърди един от източниците, и ще позволи на рекламодателите да популяризират своите приложения в цялата мрежа, а не в отговор на конкретни търсения. Apple отказва коментар по темата.

Разширяването е първият конкретен знак, че Apple планира да подобри собствения си рекламен бизнес едновременно с разклащането на по-широката индустрия за цифрови реклами на стойност 350 млрд. долара, на която лидери са Facebook и Google.

Предстоящата актуализация на софтуера на Apple, iOS 14.5, ще забрани на приложенията и рекламодателите да събират данни за потребители на iPhone без тяхното изрично съгласие. Очаква се повечето потребители да изберат да бъдат по-малко проследявани, нанасяйки огромен удар върху начина, по който работи индустрията за мобилната реклама.

Apple заяви, че промените ще подобрят поверителността на потребителите, но някои критици обвиняват компанията, че се надява да засили собствения си все още млад рекламен бизнес. Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook, пояснява: „Apple може да каже, че правят това, за да помагат на хората, но ходовете ясно разкриват техните конкурентни интереси“.

Apple отдавна иска да бъде голям играч в мобилната реклама. През 2010 г. той плати 275 млн. долара за придобиването на компанията за мобилна реклама Quattro Wireless, след като беше победен от Google в наддаването за AdMob за 750 млн. долара.

Същата година Apple стартира iAd, многогодишно усилие за изграждане на рекламен бизнес.

При пускането на пазара iAd имаше изискване за минимална договорна цена от 1 млн. долара, но в рамките на една година намали наполовина изискването. Apple се опита да поддържа творчески контрол върху рекламите и неохотно споделяше потребителски данни с търговци, твърдят анализатори от Bernstein. Две години по-късно Apple намали минималния договор на само 50 долара и цялото усилие беше спряно в началото на 2016 г.

Междувременно пазарът на онлайн реклама процъфтява с годишни продажби от 378 млрд. долара, според групата за проучване на пазара Insider Intelligence.

Google и Facebook са двата най-големи играчи на пазара, но изпълнителният директор на Apple Тим Кук многократно е атакувал техните бизнес модели като неустойчиви поради факта, че те натрупват и използват големи масиви от данни, за да насочват рекламите си.

Bernstein изчисли, че в момента Apple печели около 2 милиарда долара годишно от реклами в мрежата за търсене в App Store, с 80 процента маржове. Apple също така продава реклами в своите приложения за акции и за новини.

Втори рекламен слот в App Store вероятно ще се хареса на рекламодателите, след като промените в поверителността на iPhone намалят ефективността на таргетираните реклами. Но заложени са много повече от само пари, твърди Ерик Зауферт, експерт по мобилна реклама.

Преди десетилетие App Store изигра критична роля за това как потребителите откриваха ново съдържание. Зауферт казва пред технологичния сайт Stratechery по-рано тази година, че Apple някога бе „производител на крале - ако бъдете подчертани по някакъв начин, оценката на вашата компания може да се увеличи със сто милиона долара“.

Той предположи, че сега Apple иска да си възвърне това ниво на контрол. „Ако Apple осакати мобилната реклама, тогава App Store отново се превръща в основната точка за откриване на приложения и Apple ще решава как човек  ще използва своя iPhone, Apple ще решава кои приложения са най-популярни“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:28 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още