Telegram набра повече от 1 млрд. долара чрез продажбата на облигации на инвеститори, включващи държавни фондове на Абу Даби. Това се случва в момент, в който чат приложението за криптирана комуникация се опитва да капитализира скока в броя на потребителите си, пише Financial Times.
В канала си в Telegram главният изпълнителен директор на компанията Павел Дуров заяви, че фирмата е набрала средства от „някои от най-големите и признатите инвеститори от целия свят“, но не сподели повече подробности.
Късно в понеделник Mubadala Investment Company и Abu Dhabi Catalyst Partners обявиха, че са се присъединили към кръг на финансиране за 150 млн. долара. Abu Dhabi Catalyst Partners е съвместно предприятие на Mubadala, най-големият суверенен фонд на емирството, и 4-милиардния нюйоркски хедж фонд Falcon Edge Capital.
Контролираният от Кремъл Russian Direct Investment Fund е заявил пред РИА Новости, че също е инвестирал в Telegram – очевиден опит за „прегръдка“ с приложението, след като Москва положи безплодни усилия да го забрани миналата година. Но по думите на Дуров RDIF „определено не е инвестирал“ в чат приложението. „Не бихме били отворени за каквито и да е трансакции от този фонд“, посочва Telegram.
Услугата за криптирана комуникация, чиято централа е в Дубай, привлече вълна от нови потребители по-рано тази година, след като притесненията за задаващите се промени в политиките за поверителност на WhatsApp (собственост на Facebook), накараха мнозина да потърсят алтернативни платформи.
Telegram твърди, че вече има над 500 млн. активни потребители, след като беше подкрепена и от факта, че по-големите платформи като Facebook и Twitter заложиха на премахване на речта на омразата в зората на бунта срещу Капитолия в Съединените щати на 6 януари, докато Telegram остава до голяма степен немодериран.
Нарасналата популярност увеличи разходите на Telegram за поддръжка на услугата. Дуров твърди, че компанията планира да остане независима, но ще генерира приходи като още тази година въведе някои платени премиум функции и като продава реклама в публичните канали.