Книжата на Zoom, чиято стойност се повиши почти четирикратно тази година, поскъпнаха с 9,3% до 355,30 долара след края на борсовата търговия. По-рано през деня те достигнаха рекорден връх от 325,10 долара в рамките на борсовия ден в САЩ, предава Ройтерс.
Платформите за видео конферентни разговори станаха ключова част от ежедневния живот тази година, тъй като хората, затворени у дома заради коронавирусните органичения, не посещаваха офисите си, училищата и не се социализираха на живо. Конкурентите на Zoom, като Teams на Microsoft и Webex на Cisco Systems, също се радват на ръст на потреблението.
Когато пандемията настъпи в началото на 2020 г., Zoom беше добър вариант. Компанията, основана от бивш директор на Cisco, публично обеща да направи този тип софтуер по-лесен за ползване. Но лесното потребление дойде с проблеми за сигурността и неприкосновеността на данните, които накараха някои клиенти да се насочат към конкурентни услуги по-рано тази година. Zoom реагира на всичко това с 90-дневен план да адресира проблемите. През юли тя започна да тества криптиране от край до край на услугата си, но все още не е пуснала функцията за повечето си потребители.
Скокът в потреблението доведе и до проблеми в инфраструктурата на Zoom, след като много училища в Съединените щати миналата седмица подновиха учебните си занятия виртуално.
От началото на пандемията Zoom работи по това да превърне ползващите безплатно платформата масови потребители в плащащи абонати, което е важно, защото компанията разчита както на собствените си центрове за данни, така и на облачни доставчици като Amazon.com и Oraclе, а това означава, че трябва да понесе разходи за безплатните си потребители.
Компанията обяви, че приходите ѝ са нараснали с 355% до 663,5 млн. долара, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 500,5 млн. долара.
По време на разговор с инвеститорите главният финансов директор на Zoom Кели Секелберг заяви, че в останалата част от фискалната година брутната печалба на компанията ще остане в същия диапазон като през второто тримесечие. По думите на Секелберг фирмата се сблъсква с малко по-високи нива на отказвания на потребители от средните в исторически план, но новите са взети предвид в прогнозата на компанията.
„Ръстът на приходите се ускорява“, твърди анализаторът на Elazar Advisors Чайм Сийгел. „Въпреки че дадоха много силна прогноза за следващото тримесечие, възможно е да са консервативни, ако имате предвид стоящите у дома и връщащите се в училище. Zoom е домашна дума“.
Броят на големите клиенти на компанията, които генерираха по над 100 хил. долара приходи през последната година, се е увеличил повече от два пъти през второто тримесечие до 988.
Компанията, основана и ръководена от бившия директор на Cisco Ерик Юън, повиши годишната си цел за приходите за фискалната 2021 г. до диапазона 2,37-2,39 млрд. долара. Предишната прогноза беше за 1,78-1,80 млрд. долара.
Нетната печалба се е увеличила до 185,7 млн. долара, или 63 цента на акция, от 5,5 млн. долара, или 2 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 92 цента на акция, надминавайки средната прогноза за 45 цента на акция, сочат данни на Refinitiv.