Повече от 2500 мобилни игри са премахнати от китайския магазин за приложения на Apple през първата седмица на юли, което е четири пъти повече спрямо същия период на юни и се случва, след като Apple затвори вратичка, за да се съобрази с китайските лицензионни изисквания, показват данни на SensorTower, цитирани от Ройтерс.
Apple е дала на издателите на генериращи приходи игри срок до края на юни, за да предоставят издаден от правителството лицензионен номер, който им позволява да правят покупки в приложенията – изискване, което базираните на Android магазини за приложения в Китай отдавна имат. Не е ясно защо Apple е позволила досега подобен пропуск за толкова дълъг период от време.
Сред по-известните игри, премахнати от App Store в Китай, са хита на Supercell – “Hay Day”, “Nonstop Chuck Norris” от Flaregames и “Solitaire” от Zynga, посочват от SensorTower.
Apple не е отговорила веднага на запитването за коментар.
„Възможно е все пак тези игри да са налични отново в бъдеще, но са премахнати от магазина от повече от пет дни“, твърди Ранди Нелсън, ръководител на мобилните въпроси в SensorTower.
Компанията за анализ на приложения не може да определи отделната причина за премахването на всяка игра, но рязкото изчезване на доста игри е било забележимо, добавя тя.
Игрите, премахнати през първите седем дни на юли, са генерирали общо 34,7 млн. долара брутни приходи в Китай до момента и са свалени над 133 млн. пъти в страната.
През последните години Китай затегна контрола над най-големия пазар на видео игри в света, а онлайн игрите, търсещи възможност за монетизиране, често са изправени пред продължителен процес по одобрение за получаване на лиценз.
През февруари видео играта „Plague Inc”, чиято популярност нарасна предвид коронавирусната пандемия, беше премахната от китайския магазин за приложения на Apple, след като регулаторите заявиха, че съдържа незаконно съдържание. Играта нямаше необходимия лиценз и анализатори твърдят, че е малко вероятно да получи такъв.