fallback

Потребителите и рекламодателите са похарчили 519 млрд. долара в App Store

Това сочи ново проучване, обхващащо цялата 2019 г.

11:16 | 16.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен гигант Apple обяви, че потребителите и рекламодателите са похарчили 519 млрд. долара в приложения в App Store през миналата година. Това сочи ново проучване, поръчано от компанията, пише CNBC.

В рамките му Analysis Group е включила фактури и продажби, обработвани от Apple, като платените приложения, покупките в тях и друга икономическа активност, която се е случила през приложения за iPhone и iPad, но Apple не е била директно ангажирана, като продажбите на реклами в приложения.

В сметката попадат продажбите от приложенията на онлайн търговци като Target и Best Buy, пътуванията, резервирани през услуги като Expedia и United, и превозите с Lyft и Uber. В сумата не са включени приходите от абонаменти към собствените приложения на Apple, като Apple Music.

Новините бяха обявени седмица преди годишната конференция на Apple за разработчици, наречена WWDC. На събитието компанията представя най-новите версии на операционната си система и се опитва да убеди софтуерните разработчици да приемат новите функции да продължат да подкрепят платформите на Apple. Данните от проучването предполагат, че през приложения за iPhone и iPad могат да се генерират големи суми.

Освен това Apple често посочва колко важен е App Store за икономиката, в отговор на политическия натиск, включително по антитръстови въпроси. Разработчици обаче твърдят, че платформата се отнася несправедливо с по-малките компании, а наскоро технологичният гигант получи запитвания от властите за конкретни бизнес практики на магазина.

Това, което показва проучването, е, че 413 млрд. долара са генерираните средства в App Store от продажбата на физически стоки и услуги, включително 268 млрд. долара през приложения за търговия на дребно, 57 млрд. долара през туристически приложения, 40 млрд. долара през приложения за споделено пътуване и 31 млрд. долара през приложенията за поръчка на храна. 61 млрд. долара е сумата от дигитални стоки и услуги. 41 млрд. долара пък са средствата от реклами в приложенията.

Apple получава между 15 и 30 на сто от покупките на софтуер и дигитални продукти от приложения, разпространявани през App Store, и редовно обявява колко е платила на разработчиците, което позволява на анализаторите да изчислят колко приходи генерира App Store.

Но преди време компанията заяви, че 84% от приложенията в магазина не споделят приходи с нея. За стрийминг услуги като Hulu например потребителите могат да се абонират и да плащат през браузър и да гледат през приложението за iPhone. Игрите могат да са безплатни за сваляне и да генерират средства от вътрешни реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:52 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още