Откривайки нов фронт в кампанията си за доминация на дигиталните развлечения, Amazon инвестира стотици милиони долари в превръщането си във водещ създател и дистрибутор на видео игри, пише NY Times.
Интернет гигантът обяви, че има намерение да пусне първата си собствена оригинална игра с голям бюджет – амбициозен научно-фантастичен шутър (shooter), наречен Crucible. Това ще се случи през май, след няколко отлагания заради коронавируса. Същевременно разработва изцяло облачно базирана платформа за игри с кодовото име Project Tempo. Не на последно място компанията работи по нови по-неангажиращи игри, които да пуска в популярната си стрийминг услуга Twitch.
Тези усилия са най-значимата инвестиция на Amazon в оригинално развлечение откакто стана голям продуцент на стрийминг сериали и филми през последното десетилетие. Същевременно Amazon има за цел да изпревари конкуренти като Google и Microsoft, които разшириха своите предложения в областта на видео игрите.
Като доказателство за ангажимента на Amazon към видео игрите и за одобрението от страна на основателя на компанията Джеф Безос, фирмата е дала името Relentless Studios на гейминг операциите си в Сиатъл. Първоначално Безос е обмислял да кръсти компанията си Relentless.com и лично е регистрирал домейна, който все още е свързан с Amazon.
„Голямата идея е да се опитаме да вземем най-доброто от Amazon и да го пренесем в игрите“, коментира Майк Фразини, вицепрезидент на гейминг услугите и студиата на Amazon, който до голяма степен дирижира в каква посока да се развива стратегията за игрите. „Работим от известно време, но е нужен дълъг период за правенето на игри, а ние вкарваме много от практиките на Amazon в разработката на игри“.
Потенциалната печалба: привличането на още милиони хора в екосистемата от услуги на Amazon. През последното десетилетие видеоигрите се превърнаха в най-популярната и привлекателна форма на забавление.
Очаква се геймингът да генерира над 160 млрд. долара приходи през 2020 г., което прави бизнеса над два пъти по-голям от световната музикална индустрия (около 19 млрд. долара) и световния боксофис (около 43 млрд. долара) взети заедно. Сега по-голямата част от света си стои у дома заради пандемията, а видео игрите стават дори още по-популярни.
През май Amazon планира не просто да пусне Crucible, но и New World – друга онлайн игра, която може да се играе от повече хора едновременно. Crucible е разработена от Relentless в Сиатъл, но New World е дело на отделно студио на Amazon в Ървайн, Калифорния, създадено след като компанията придоби Double Helix Games през 2014 г.
Студиото в Ървайн, разработва голяма мултиплейър игра, базирана на франчайза „Властелинтът на пръстените“. Джон Смедли, който е бивш президент на Sony Online Entertainment, през 2017 г. се присъедини към Amazon и започна изграждането на третото вътрешно студио на компанията в Сан Диего. Новият му проект обаче все още не е разкрит.
С тези по-развити онлайн игри, Amazon иска да достигне до най-сериозните играчи, които обичайно са най-взискателните в света.
Ако Crucible и New World постигнат успех, Amazon не само ще изгради бизнес с игри, но ще покаже и потенциала на технологичните си инструменти.